آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

اسکان ۷۰۰ هزارنفر، توزیع ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار وعده غذایی و پخت یک میلیون و ۳۷۰ هزار نان در کربلا

جانشین ستاد عتبات کربلا از اسکان ۷۰۰ هزار زائر، توزیع ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار وعده غذایی شامل صبحانه، ناهار، شام و میان وعده و پخت یک میلیون و ۳۷۰ هزار قرص نام در کربلا خبر داد.

بازخبر / قاسم سراجان جانشین ستاد عتبات عالیات کربلا در کنگره عظیم اربعین در عتبات عالیات، درباره خدمات این ستاد در شهر کربلا به زائرین اربعین گفت: روزانه ۷۰۰ هزار اسکان و ۳۳۵۰۰۰۰ پرس وعده‌های مختلف غذائی شامل صبحانه، ناهار، شام، میان‌وعده و پخت ۱۳۷۰۰۰۰ قرص نام در موکب های وابسته به این ستاد پیش‌بینی شده که به عبارتی ظرفیت اسمی این مواکب هستند.  یعنی در ۳ روز آخر که راهپیمایان وارد کربلا می‌شوند به این ظرفیت می رسند.

وی افزود: موکب‌های ایرانی مستقر در جاده نجف به کربلا حدفاصل شهر حیدریه تا کربلا تحت پوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دادند که تاکنون ۳۲ موکب به ثبت رسیده و به صورت مستمر از آنها بازدید می شود.  در شهر کربلا نیز تقریبا در تمامی مناطق حلقه‌های یک، دو و سه امنیتی یعنی حتی در صحن عقیله که در ۱۵ متری دیوار حرم مطهر قرار دارد تا مناطق روضتین، بوبیات، میثم طمار، باب بغداد، جاده حر، حی الحسین، حی العباس و … مستقر هستند.

جانشین ستاد عتبات کربلا تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد از موکب‌های ایرانی از جهت زیرساختی و برپائی مواکب از ۵ صفر در کربلا فعالیت خود را شروع کردند و به تدریج ۱۰۰ درصد آنها مستقر شده و خدمت‌رسانی می‌کنند. رسما فعالیت موکب‌های ما تا ۴۸ ساعت بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: با توجه به گسترش روابط ۲ کشور و توسعه روابط مردمی که ناشی از مراودات و مبادلات روزافزون مردمی است، آشنایی ایرانی ها در سال های اخیر افزایش پیدا کرده و ده ها موکب در سطوح مختلف و در بخش های مختلف خدمات رسانی در کربلا فعالیت دارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *