آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پاسخ حسن روحانی به توئیت دونالد ترامپ

تنها ساعاتی پیش از سخنرانی در سازمان ملل، دونالد ترامپ، در یک توئیت اعلام کرد که برنامه‌ای برای دیدار با همتای ایرانی خود ندارد.

بازخبر / دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که برای دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهوری برنامه‌ای ندارد.

روز سه شنبه، ۳ مهر (۲۵ سپتامبر)، دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: “با وجود درخواست‌ها، برنامه‌ای برای ملاقات با پرزیدنت حسن روحانی ندارم. شاید روزی در آینده. مطمئنم که مرد قطعا نازنینی است!”

ترامپ مشخص نکرده است که “درخواست‌ها” برای مذاکره از سوی چه کسانی مطرح شده است اما در پی انتشار این توییتر، سخنگوی نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل گفت که از سوی جمهوری اسلامی درخواستی برای چنین ملاقاتی نشده است.

آقای روحانی در گفتگو با سی‌ان‌ان به توئیت ترامپ پاسخ داد. کریستین امانپور مجری سی‌ان‌ان از رئیس جمهور پرسید: امروز ترامپ در توییتی شما را مردی دوست داشتنی خوانده و دوباره از ملاقات سخن گفته است.

آقای روحانی در جواب گفت: به جای حرف، صداقت و جدیت لازم است. او دو سال پیگیر دیدار است. این ملاقات باید زمانی انجام شود که واقعا به نفع دو ملت و دو کشور باشد.

توییتر ترامپ ساعاتی پیش از سخنرانی افتتاحیه او در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شده است. با توجه به سیاست های خصمانه رئیس جمهور آمریکا، انتظار می‌رود بخشی از این سخنرانی به تشریح دیدگاه‌های او در مورد ایران اختصاص داشته باشد. مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفته است که سخنرانی رئیس جمهور آن کشور در مورد ایران “لحن خاصی” خواهد داشت هر چند در این مورد توضیحی نداده است.

روز گذشته، حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه پرسش و پاسخ با رسانه‌های آمریکایی، ملاقات با ترامپ را رد کرد و گفت که چنین دیداری در حال حاضر “موضوعیت ندارد.” وی افزود: “امروز نسبت به رفتار رئیس جمهور آمریکا هیچ امیدی نداریم و هیچ خاصیت و اثری در این کار نمی‌بینیم. اما اگر روزی ببینیم آمریکا صادقانه به دنبال بازسازی روابط باشد، آن زمان تصمیم خواهیم گرفت و فضای تازه‌ای خواهیم داشت.”

همچنین، دونالد ترامپ در نظر دارد در نشست ویژه شورای امنیت درباره اتهامات آمریکا علیه ایران سخنران کند.

این جلسه به خواست آمریکا به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت برای ماه سپتامبر و به منظور بررسی شرایط ایران تشکیل می‌یابد و ترامپ گفته است ریاست جلسه را شخصا برعهده خواهد گرفت.

انتظار می‌رود مقامات ارشد کشورهای عضو شورا که در نیویورک حضور دارند در این جلسه شرکت کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *