آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سنت حسنه نذر خون، انتقال فرهنگ عاشورا از رگ های عزداران حسینی است

مجموعه کارمندان و مشتریان موسسه اعتباری نور در استان هرمزگان در طرح نذر خون این موسسه به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی شرکت کردند

بازخبر /مجموعه کارمندان و مشتریان موسسه اعتباری نور در استان هرمزگان در طرح نذر خون این موسسه به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی شرکت کردند

اربعین ۱۴۴۰ فرا رسیده است و هر عزادار و شیعه عاشق سیدالشهدا(ع) و خاندان پاک حضرت به هر نیتی نذری را در این ایام ادا می‌کنند و برخی هم در راستای افزایش سلامت جامعه و نجات جان بیماران، نذرهای خاص خود را دارند و یکی از این نذرها اهدای خون در ایام ماه محرم تا اربعین حسینی بوده که موردتوجه عزاداران قرارگرفته است و معتقدند اهدای قطراتی از خون، زندگی را به جریان می‌اندازد و جانی دوباره به بیماران می‌بخشد، شاید بهترین نوع نذر، اهدای زندگی از طریق اهدای خون باشد

عبدلی، مسئول روابط عمومی موسسه اعتباری نور هرمزگان:

اهدای خون امری خدا پسندانه و انسان دوستانه است و به همه مردم تعلق دارد و همه سازمان‌ها می‌توانند در این رابطه با سازمان انتقال خون همکاری کنند.
▪اجرای این‌گونه طرح‌ها در راستای ادامه اهدای مستمر خون انجام می‌شود، چراکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی و مستمر است و باید حس نوع‌دوستی را در خود تقویت کنیم.
▫موسسه نور همواره در برنامه‌های نوع‌دوستی و قدم گذاشتن در جهت برداشتن مشکلات شهروندان هرمزگانی، پیش‌قدم بوده است
▪نذر اهدای خون، نذری از نوع بخشش و مهربانی است که به‌ویژه در ایام محرم پیام‌های بسیاری ازجمله ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و کمک‌رسانی به همنوع را به دیگران انتقال می‌دهد.
▫به‌طور حتم این دست برنامه‌ها از سوی موسسه نور ادامه خواهد داشت و تا پایان سال برنامه‌های مختلف عام‌المنفعه تدارک دیده‌ایم.
▪اهدای خون به‌عنوان یک اقدام انسان دوستانه، آرامش معنوی و احساس مفید بودن را در پی دارد. زمانی که با اهدای خون، حس می‌کنید جان بسیاری از انسان‌ها نجات پیدا می‌کند، روحیه فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی بیش‌ازپیش در شما تقویت می‌شود.

 

چرسی زاده،معاون فنی و مسئول آموزش انتقال خون هرمزگان:

با توجه به گسترش فرهنگ اهدای خون آگاهانه با بهره‌گیری از ظرفیت انگیزه‌های اعتقادی و مذهبی شهروندان با نیت خیرخواهانه برای نجات جان بیماران و مراجعه داوطلبانه برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان، در سال گذشته طرحی با عنوان نذر اهدای خون داشتیم و بر اساس این طرح افرادی که نذر اهدای خون داشتند در ایام محرم خون خود را اهدا می‌کردند
امسال نیز با استقبال خوبی که در این امر نشان داده شد سعی کردیم از ابتدای ماه محرم تا پایان سال این برنامه اجرایی شود تا شهروندان بتوانند نذر اهدای خون خود را ادا کنند
عده‌ای از مردم به‌واسطه نذری که دارند، اهدای خون را فقط به ایام تاسوعا و عاشورا اختصاص می‌دهند، امیدواریم این طرح باعث شود شهروندان گرامی نذر اهدای خون را در تمامی ایام سال با نیت نجات جان همنوعان و بیماران نیازمند داشته باشند.

این امر نه‌تنها از ازدحام جمعیت در این ایام می‌کاهد و میزان معطلی داوطلبان در زمان اهدای خون را به حداقل می‌رسد، از طرفی مدت‌زمان نگهداری خون محدود و فرآورده‌های خونی نیز در برخی موارد مانند پلاکت به چهار روز هم نمی‌رسد، درحالی‌که بیماران پیوسته به خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند و هر فرد با اهدای یک واحد می‌تواند جان ۳ انسان را نجات بخشد.
داوطلبین اهدای خون می‌توانند از سن ۱۸ سالگی با همراه داشتن کارت ملی به مراکز خون‌گیری در بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم مراجعه و ما را در رفع نیاز بیماران به خون یاری رسانند.

 

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *