آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

توقف تحویل هواپیماهای ای‌تی‌آر به ایران

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی “ای‌تی‌آر” اعلام کرده که مابقی هواپیماهایی را که ایران سفارش داده است به این کشور تحویل نخواهد داد و تصمیم دارد این هواپیماها را به مشتریان کشورهای دیگر بفروشد.

بازخبر / ایران پس از توافق هسته‌ای اقدام به سفارش ۲۰ فروند هواپیمای “ای‌تی‌آر” کرده بود. ۱۲ فروند از هواپیماهای سفارش داده شده پیش از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در آستانه آغاز دور نخست تحریم‌های ایران به این کشور تحویل داده شده است.

اکنون مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که مابقی هواپیماها را به ایران تحویل نخواهند داد و قرارداد تحویل این هواپیماها به ایران لغو خواهد شد.

به گزارش دویچه وله، شرکت “لئوناردو فین‌مکانیکا” یکی از مجتمع‌های بزرگ صنعتی ایتالیاست. این شرکت که از جمله در زمینه‌ تولید هواپیما و بالگرد نیز فعالیت دارد، مشترکا با شرکت ایرباس فرانسه هواپیماهای “ای‌تی‌آر” (ATR) را تولید می‌کند.

از مجموع ۲۰ فروند هواپیمای سفارش داده شده ایران، هشت فروند باقی مانده است. آلساندرو پروفومو، مدیر اجرایی شرکت لئوناردو اعلام کرده است که این شرکت بر آن است تا این هواپیماها را به مشتریان کشورهای دیگر بفروشد.

بهای این تعداد هواپیما یک میلیارد یورو اعلام شده است.

به گزارش یورونیوز، آلساندرو پروفومو، مدیر اجرایی این شرکت گفت: «ما تقریبا اطمینان داریم که می‌توانیم ظرف واپسین‌ماه‌های سال جاری، این هواپیماها را به کشورهای دیگر تحویل دهیم.»

وی همچنین با اعلام این که شرکت ای‌تی‌آر در حال حاضر «عملکرد خوبی» دارد گفت از آنجا که این شرکت قرارداد دیگری با ایران ندارد، انتظار می‌رود تحریم‌های آمریکا «هیچ تأثیر مهمی» بر روند کار این شرکت نداشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *