آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هشدار ترامپ به اروپایی ها؛ معافیت شرکت‌های اروپایی منتفی است

رئیس جمهوری آمریکا مستثنا کردن شرکت‌های اروپایی برای معامله با ایران را منتفی دانست و گفت، آنها در صورت نقض تحریم‌ها مجازات می‌شوند.

بازخبر / دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به شرکت های اروپایی هشدار داده است در صورت نقض محدودیت های تجاری ایالات متحده علیه ایران، مجازات خواهند شد.

دونالد ترامپ یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس تاکید کرد شرکت های اروپایی را از تحریم های اعمال شده علیه ایران معاف نخواهد کرد و شرکت های نقض کننده این محدودیت ها دچار تحریم های ثانویه آمریکا خواهند شد.

این سخنان در حالی بیان شد که حدود یک ماه پیش آلمان، بریتانیا و فرانسه از وزیران امور خارجه و دارایی آمریکا خواستند با هدف کمک به حفظ برجام، راه تجارت شرکت های اروپایی با این کشور را باز بگذارد.

به گزارش دویچه وله، کشورهای اروپایی در نامه خود به مقام های آمریکایی تاکید کردند که همچنان برجام را مهم ترین وسیله برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می دانند.

ترامپ همچنین در مصاحبه با فاکس به ایران درباره از سرگیری غنی سازی هسته ای در ابعاد گسترده هشدار داد.

او در پاسخ به سوال مجری فاکس گفت: “اگر مشغول (این کار) شوند، دچار مشکل بسیار بزرگی خواهند شد.”

به گزارش بی بی سی، تحلیلگران می گویند خودداری دولت دونالد ترامپ در مستثنی کردن روابط تجاری شرکت های اروپایی با ایران از تحریم های این کشور، روابط تجاری میان واشنگتن و متحدان اروپایی آمریکا را متشنج تر خواهد کرد.

روابط تجاری آمریکا با شرکای تجاری این کشور درهفته های گذشته به خاطر برقراری تعرفه های تجاری سنگین به وسیله دولت دونالد ترامپ دچار تنش شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *