آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

لباس عجیب و جنجال برانگیز ملانیا ترامپ در دیدار با کودکان زندانی +عکس

یک روز پس از عقب‌نشینی دونالد ترامپ از سیاست جدا کردن فرزندان از مهاجران بدون مدرک در آمریکا، هنوز مشخص نیست که چه بر سر صدها کودکی می‌آید که از پدر و مادرشان جدا شده‌اند.

بازخبر / ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به دیدار آن دسته از فرزندان مهاجران رفت که طبق سیاست دولت ترامپ از خانواده‌هایشان جدا شده اند.

ملانیا از یک مرکز نگهداری این کودکان در ایالت تگزاس بازدید کرد. سفر او به این ایالت در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ روز چهارشنبه دستوری اجرایی امضاء کرد که براساس آن از جدایی کودکان از خانواده هایشان جلوگیری می شود.

دیدار خانم ترامپ بنا بود به وجهه رئیس جمهوری کمک کند اما هنگام ترک واشنگتن او ژاکتی به تن داشت که پشتش نوشته شده بود: “خیلی برایم اهمیتی ندارد “. هرچند سخنگوی او می‌گوید که انتخاب این ژاکت دلیل خاصی نداشته است اما سر و صدای زیادی به پا کرد.

به گزارش بی بی سی، ترامپ در بازگشت از تگزاس باز هم این ژاکت را پوشیده بود.

از پنجم ماه مه (حدود یک ماه و نیم پیش) به این سو بیش از ۲۳۰۰ کودک از والدینشان جدا شده و به مراکز مختلفی در آمریکا فرستاده شده‌اند. اینها کودکانی بودند که والدینشان قصد داشتند از مرزهای جنوبی بدون مدارک قانونی با آنها وارد ایالات متحده شوند.

به گزارش یورونیوز، دولت آمریکا هرچند گفته که این روند را متوقف می‌کند اما نگفته که چه برسر آنها که تا همین حالا از هم جدا شده‌اند، می‌آید.

این کودکان را تا زمانی که والدینشان در دادگاه حاضر شوند در سوله‌ها و چادرهایی در صحراهای مرزی آمریکا با مکزیک نگه می‌دارند.

نگرانی گروه‌های حقوق بشری از لطمه روانی وارد آمده بر این کودکان است.

دستوری که در روز چهارشنبه ترامپ امضا کرد، دادگاهی شدن والدین را لغو نمی‌کند. فقط به خانواده‌ها فرصت می‌دهد تا زمان تشکیل دادگاه در کنار هم در بازداشت باشند.

بخش‌های مختلف دولت آمریکا سخنان متناقضی درباره امکان یا زمان بازگرداندن کودکان به خانواده‌ها بیان می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی منتشر کرده که در آن کودکان مهاجران گفته‌اند که در یک مرکز نگهداری در ایالت ویرجینیا، به آنها دست‌بند زده‌اند، کتکشان زده‌اند، لخت در سلول رهایشان کرده‌اند و در حالی که کیسه بر سرشان کشیده بودند آنها را به صندلی بسته‌اند.

بنا به یک شکوائیه دیگر به کودکانی در یک مرکز نگهداری کودکان در تگزاس، به اسم ویتامین، داروی بیماری روانی می‌دادند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *