آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

صادارت غیر نفتی از بندر شهید رجایی ۱۳ درصد افزایش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت ماه امسال، ۶ میلیون و ۶۶ هزار تن کالای غیر نفتی از بندرشهید رجایی صادر شد که این میزان رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بازخبر / الله مراد عفیفی پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت یک میلیون و ۲۸۱ هزار تن کالای غیر نفتی نیز وارد بندر شهید رجایی شده است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هم چنین از ترانزیت ۸۵۳ هزار و ۳۶۴ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۵۱۹ هزار و ۲۹۷ تن کالای غیر نفتی از طریق خطوط کشتیرانی به بنادر دیگر طی ۲ ماه مذکور خبر داد.

** صادرات فرآورده های نفتی از بندرشهید رجایی ۲۱ درصد افزایش یافت
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۸ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.
عفیفی پور اضافه کرد: طی ۲ ماه اخیر، ۲۱۵ هزار و ۷۷۶ تن کالای نفتی وارد بندر شهید رجایی، ۲ میلیون و ۷۲۳ هزار تن کابوتاژ و ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن ترانزیت شده است.
وی گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار تن کالا در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار تن کالای غیرنفتی و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار تن فراورده نفتی بوده است.

** افزایش ۵ درصدی پهلوگیری شناور در بندر شهید رجایی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای فروردین تا ابتدای خردادماه امسال، میزان پهلوگیری انواع شناورها در این بندر در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.
عفیفی پور ادامه داد: از مجموع ۶۵۴ فروند شناور ورودی به این بندر، ۵۵۸ فروند بالای هزار تن و ۹۶ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.
وی بیان داشت: هم چنین در این مدت ، ۳۸۰ هزار و ۳۵۱ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بندرهای کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *