آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رکوردشکنی دولت در واردات کالای چینی

تا قبل از دولت آقای روحانی بیشترین واردات کالای چینی به کشور ۸٫۲ میلیارد دلار در سال ۹۱ بود اما این عدد با افزایش ۳۷ درصدی، به ۱۳٫۲ میلیارد دلار در سال ۹۶ رسید و رکورد واردات کالای چینی شکسته شد.

بازخبر / طبق آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۶ ایران ۱۳.۲ میلیارد دلارکالای چینی وارد کرده که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد و نسبت به میانگین یک دهه اخیر  ۸۸ درصد افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که در سال ۱۳۹۵ واردات اجناس چینی به کشور ۱۰.۷۷ میلیارد دلار گزارش شده بود و مطابق آمارهای رسمی، از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ میانگین واردات ایران از چین سالانه ۷۷ میلیارد دلار بوده است.

واردات ۱۳.۲ میلیارد دلار اجناس چینی در سال ۱۳۹۶ بالاترین رکورد تاریخی در واردات از این کشور محسوب می‌شود. پیش از این رکورد واردات از چین مربوط به سال ۱۳۹۳ بود که ایران در آن سال ۱۲.۷۷ میلیارد دلار جنس  چینی وارد کرده بود.

مقایسه حجم واردات کالاهای چینی در طول ۱۴ سال گذشته

گفتنی است که در هشت سال دولت‌های نهم و دهم، مجموع واردات اجناس چینی به کشور معادل ۴۰ میلیارد دلار بود اما در ۵ سال اخیر بیش از ۵۶ میلیارد دلار کالای چینی به کشور وارد شده است.

این در حالی هست که کاهش واردات یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت اقتصادی محسوب می شود و با شروع دولت آقای روحانی، واردات سالانه به‌شدت افزایش یافته و از عدد ۸٫۲ میلیارد دلاردر سال۹۱  به ۱۳٫۲ میلیارد دلار در سال ۹۶ رسیده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *