آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان:

یازده شهر هرمزگان در شرایط بحرانی ذخایر آب قرار دارند/۱۵ شهر دیگر در آستانه بحران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: کاهش شدید ذخایر آبی استان ناشی از کمبود نزولات جوی و تداوم بیش از ۱۸ سال خشک‌سالی موجب بحران کم‌آبی در ۲۶ شهر این استان شده است.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، امین قصمی با اعلام این خبر اظهار کرد: از این شمار ۱۱ شهر ازجمله بندرعباس مرکز هرمزگان در شرایط به‌طور کامل بحرانی قرار داشته و ۱۵ شهر دیگر در آستانه بحران قرار دارند.

وی با بیان اینکه سد استقلال میناب تأمین‌کننده ۵۰ درصد از حجم آب موردنیاز بندرعباس است، تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر از حجم ۲۵۰ میلیون مترمکعبی این سد، تنها ۱۰ میلیون مترمکعب باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که آب این سد تنها تا تیرماه پاسخگوی نیاز آبی بندرعباس باشد و با توجه به کمبود آب به‌احتمال بسیار ناگزیر به جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در تابستان امسال خواهیم بود.

قصمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این شرکت را تکمیل هر چه سریع‌تر مرحله اول آب‌شیرین‌کن۱۰۰هزار مترمکعبی بندرعباس دانست و عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های انجام‌شده ، این مرحله با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز تا تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت آب و فاضلاب شهری استان هرمزگان خدمات‌رسانی به جمعیتی افزون بر یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در قالب ۳۶ شهر و جزیره بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۸ سال خشک‌سالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵حلقه چاه بین۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.

قصمی در پایان اظهار کرد: از ۷۴ دشت موجود در هرمزگان تمامی آن‌ها دارای بیلان منفی هستند و ۳۸ دشت ممنوعه بوده و باقی دشت‌ها نیز شور است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *