آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ماموستا ابراهیم سرخابی:

شبکه هایی راه انداخته اند تا بین مردم تفرقه بیاندازند/ علمای مظلوم اهل سنت را چه کسانی ترور کردند؟

“این ها شبکه هایی به نام های مختلف راه انداخته اند؛ شبکه های اهل سنت علیه اهل تشیع و همچنین شبکه های اهل تشیع علیه اهل سنت؛ که همه این ها را به نام می شناسیم و می بینیم؛ این ها مشغول هستند که با این شعارها فقط تفرقه بین مردم بیاندازند.”

یازخبر / ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت و رئیس مرکز اسلامی نقده، در گفتگوی اختصاصی با جام نیوز، درباره اغتشاشات اخیر و عوامل پشت پرده آن گفت: «در اتفاقات اخیر مطالباتی مردم داشتند و مسئولین باید به این مطالبات گوش کنند و آن را حل کنند. باید مسئولین با مردم بنشینند و ببینند که مردمشان چه می خواهند. البته همه مردم این مشکلات را ندارند و تعدادی کمی درگیر آن هستند اما متاسفانه مسئولین ما در این مورد از نظر مدیریتی یک مقدار ضعیف هستند. اینها مشکلات داخلی ما است ولی این که دشمنان ما دلسوز این افراد باشند؛ نه نیستند. شما می دانید که این ها هیچ وقت به فکر مردم ایران نیستند؛ چه زمانی به مردم ما کمک کردند؟ مگر تحریم ها به مردم ما فشار نمی آورند؟ این ها هشت سال جنگ و خسارت را به مردم ما تحمیل کردند، این همه شهید و زخمی و مجروح مگر مردم ایران نبودند؟ کی ترامپ خواسته از مردم ایران دفاع کند؟ از آن سوی دنیا داد می زد که مردم ما مدافع شما هستیم و شما را حمایت می کنیم؛ چه حمایتی؟ آمریکا مگر هواپیمای غیر نظامی ایران را نزد و این همه زن و کودک بی گناه را نکشت؛ بعد کاپیتان آن ناو را هم تشویق کرد! این ها دشمن هستند و قرآن می فرماید: “و لن ترضی عنک الیهود و لا النصری حتی تتبع ملتهم؛ مادامی که زیر فرمان آن ها نباشید از شما راضی نخواهند شد”. این نص قرآن است و ما مسلمان ها کلام خدا را راستگوتر از هر کلامی می دانیم. باز هم قرآن می فرماید، این دیگر تعصب شخصی یا رای و نظر حزبی نیست؛ این عقیده و باور ما مسلمانان است؛ “و لایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم ان استطاعوا؛ این ها دست بردار نیستند و همیشه در حال جنگ و جدال و خشونت با شما هستند و دشمنی را با شما پایان نخواهند داد تا زمانی که اگر بتوانند شما را از دینتان برگردانند”. این ها دشمن فرد فرد مردم ایران هستند و این به خاطر دینشان است نه به خاطر چیز دیگری. این ها نمی خواهند دین و اسلام باشد؛ دشمنی آن ها با کلیت اسلام است نه با یک فرد.»

امام جمعه اهل سنت نقده درباره نقش رسانه های ضد انقلاب مانند بی بی سی، آمدنیوز، کلمه و … در آشوب های اخیر گفت: «ما به این رسانه ها و آن کسانی که دارند به ملت ایران القاء می کنند -البته به افراد خودشان، چون به ملت ایران نمی توانند این مسائل را تلقین کنند- این ها افرادی دارند و در همه جهان هم کسانی هستند که با حقانیت مخالف هستند؛ ما به این ها می گوییم که مثل گذشته شما شکست خواهید خورد؛ شما خیلی زحمت کشیدید و پول خرج کردید و هزینه های گزافی را به کنگره ها و مجالستان تخصیص دادید اما سر شما به سنگ خورد و باز هم به سنگ خواهد خورد؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند. این ها تجربه کردند؛ تجربه را نمی توان تجربه کرد اما دست بردار نیستند؛ همانطور که آیات قرآن فرموده است «لایزالون یقاتلوکم» و ما هم می گوییم تا اسلام هست در مقابل باطل خواهد ایستاد و ما نزدیک به چهل سال تجربه داریم و صدها سال دیگر هم در پیش داریم ان شاء الله برای مبارزه با باطل؛ مطمئن باشید که این ها شکست خواهند خورد. می بینید که وقتی یک تظاهراتی در جایی می شود این ها در شبکه هایشان ستاد تشکیل می دهند و راهنمایی می کنند ولی وقتی که در کشور های اروپایی و آمریکا و دیگر کشورها تظاهرات و راهپیمایی می شود ساده از آن می گذرند و هیچ وقت این را به مردم نمی گویند که مردم آمریکا می خواهند برای براندازی نظام و رژیم کاری کنند ولی در مورد ایران فورا این ها را به مردم القاء می کنند اما شکست خواهند خورد چون مردم ایران مردمی هستند که پای دینشان ایستاده اند و می دانند که پرچم دار چه مکتبی هستند؛ این ها هیچ وقت دست از مکتب خود برخواهند داشت؛ این مسائل را همه مردم می دانند و حتی آن کسانی که پشت تریبون های  این رسانه ها می آیند و صحبت می کنند هم می دانند ولی مجبور هستند و باید یک چیزهایی بگویند تا در کار خود باقی بمانند.»

ماموستا سرخابی درباره همکاری شبکه هایی با عناوین دینی همچون کلمه و نور با دشمنان اسلام و ضدانقلاب در آشوب های اخیر و تبدیل شدن این شبکه ها به تریبون سلطنت طلبان و منافقین گفت: «شبکه های مختلفی را این ها راه اندازی کرده اند؛ فقط این نیست که یک شعاری بدهند و به مردم یاد بدهند که چه بگویند و چه نگویند. این ها را قبلا طراحی کرده اند از خیلی وقت پیش. این ها برای ده ها سال پیش است؛ تازگی می خواهند یک شکاف و روزنه ای پیدا کنند و این شعارها را باز بگویند. این ها شبکه هایی به نام های مختلف راه انداخته اند؛ شبکه های اهل سنت علیه اهل تشیع و همچنین شبکه های اهل تشیع علیه اهل سنت؛ که همه این ها را به نام می شناسیم و می بینیم؛ این ها مشغول هستند که با این شعارها فقط تفرقه بین مردم بیاندازند. کسانی هم هستند که می خواهند به کشورهای غربی نگاه کنند و اسلام را مانع پیشرفت معرفی کنند؛ اسلام را ضد اسلام معرفی می کنند با این که ما می بینیم که فقط اسلام و برنامه اسلامی است که خوشبختی انسان را به ارمغان می آورد. ما نسبت به این شبکه ها نگران نیستیم؛ هستند کسانی که آگاهانه علیه اسلام در بین مسلمانان اقدام می کنند؛ این ها مزدور هستند، به این ها پول می دهند و این ها را تطمیع می کنند و الا چیز دیگری نیست که اساسی داشته باشد. در این اغتشاشات اخیر چه کسانی رهبری اغتشاشات را بر عهده داشت؟ چه کسانی غیر از آمریکا و ترامپ و شبکه های بی بی سی و … بودند؟ دیدید بعد از این که این مسائل پیش آمد فورا این گروه های ضد انقلاب، داعشی ها و تکفیری ها را ترغیب کردند که به داخل ایران بیایند و چندین شبکه آن ها متلاشی شد و در پیرانشهر در نزدیکی ما آمدند داخل کشور و چند نفر را شهید کردند. مشغول هرج و مرج و ایجاد مشکل برای نظام جمهوری هستند و از اول انقلاب هم این بوده است و مبارزه در مقابل این ها صدها سال دیگر نیز در پیش است.»

رئیس مرکز اسلامی نقده درباره شایعه سازی شبکه هعای وهابی مبنی بر احتمال ترور علمای اهل سنت از سوی جمهوری اسلامی گفت: «علمای بزرگ اهل سنت را از ابتدای انقلاب چه کسانی در منطقه ما ترور کردند؛ علمای مظلوم اهل سنت را چه کسانی ترور کردند؟ آیا واقعا کار سپاه پاسداران و حکومت و نظام بود؟! خیر ابدا . ۶۰ روحانی در منطقه ما به شهادت رسیدند که با نام آنها را می شناسیم. ماموستا شیخ الاسلام در سنندج را چه کسی شهید کرد؟ ماموستا برهان در سنندج را چه کسی شهید کرد؟ ماموستا یوسف فتاحی، ماموستا رضا، ماموستا اعظمی، ماموستا حسین زاده را چه کسانی شهید کردند. این حرف ها و شایعات بی اساس فایده ای ندارد. این شبکه های کلمه و نور و توحید و وصال حق و شبکه های تندروی شیعه مانند اهل بیت اللهیاری و آقای صادق شیرازی را می شناسیم. مردم ایران آگاه هستند  این حرف ها هیچ گاه قابل قبول هیچ انسانی حتی دشمنان هم نیست.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *