آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سرخابی و اصفهانی‌ها برندگان بزرگ هفته هفدهم

کمـال پـرسپـولیـس در داربی ســرخ!

هفته هفدهم لیگ برتر که از روز پنج‌شنبه با انجام یک دیدار آغاز شده بود، روز گذشته با برگزاری ۷ دیدار دیگر پیگیری شد و به پایان رسید.

بازخبر / هفته هفدهم لیگ برتر که از روز پنج‌شنبه با انجام یک دیدار آغاز شده بود، روز گذشته با برگزاری ۷ دیدار دیگر پیگیری شد و به پایان رسید. با توجه به تقابل پرسپولیس و استقلال تهران با تراکتورسازی و استقلال خوزستان این ۲ دیدار از اهمیت بیشتری برخوردار بودند و اتفاقا در هر دو هم تیم‌های سرخابی‌ پایتخت مقتدرانه به پیروزی رسیدند.

استقلال تهران که با شفر کاملا دگرگون شده و به تازگی نیز به بردن با گل‌های زیاد عادت کرده، همنام خوزستانی‌اش را شکست داد و خود را به مربع مدعیان قهرمانی رساند. پرسپولیس هم در داربی سرخ ایران شاگردان یحیی گل‌محمدی را با ۲ گل شکست داد تا نخستین تیمی باشد که در فصل جاری به امتیاز‌۴۰ می‌رسد. از دیگر نکات دیدارهای روز گذشته پیروزی هر ۲ تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن و شکست سنگین پدیده مشهد بود.

استقلال خوزستان- استقلال تهران
سومین برد متوالی آبی‌های پایتخت در لیگ برتر در اهواز ثبت شد. هت‌تریک شاگردان شفر در برد با زدن ۳ گل به شاگردان ویسی رقم خورد. استقلال که پیش از این بازی، سپاهان و نفت‌ آبادان را شکست داده بود، با اقتدار این دیدار را هم به سود خود پایان داد. زدن ‌۱۰‌گل در ۳ بازی اخیر لیگ و بسته ماندن دروازه برای هفتمین دیدار متوالی در لیگ به خوبی تاثیر دانش و تجربه شفر و تلاش آبی‌ها برای جبران نتایج بد ابتدای فصل را نشان می‌دهد.

پرسپولیس – تراکتورسازی
داربی سرخ ایران را در حضور بیش از ۷۰ هزار نفر بازهم پرسپولیس برد، درست مثل بازی رفت در تبریز که شاگردان برانکو با نتیجه ۲‌- یک شاگردان یحیی گل‌محمدی را شکست داده بودند. نکته جالب داربی سرخ گلزنی کمال کامیابی‌نیا در هر ۲ بازی رفت و برگشت بود. البته هرچه علیپور و کامیابی‌نیا در گلزنی موفق بودند منشا که اولین گلش در لیگ را به تراکتورسازی زده بود، نتوانست دروازه سرخ‌پوشان را باز کند. با این‌‌حال پرسپولیس به امتیاز‌۴۰ رسید و دست نیافتنی‌تر شد. علیپور تعداد گل‌هایش را به عدد ‌۱۱‌‌ رساند و در روزی که محمد قاضی مهاجم ۹ گله پدیده گلزنی نکرد، فاصله‌اش را با جدی‌ترین رقیبش زیاد کرد.

گسترش فولاد- ذوب‌آهن
تیم پرنوسان ذوب‌آهن پس از تساوی خانگی مقابل مشکی‌پوشان در هفته نخست دور برگشت، موفق شد در تبریز تیم متحول شده گسترش فولاد را شکست دهد. نکته جالب این‌جاست که گسترش که در خانه به ذوب‌آهن باخت، هفته گذشته توانسته بود در شهر جم دومین شکست خانگی را به پارس جنوبی تحمیل کند.

سپاهان- پدیده
پدیده مشهد که پس از داربی خراسان در ۲ بازی اخیرش ناکام بوده، در مصاف با سپاهان انتقام سختی پس داد. شاگردان مهاجری که در بازی رفت در مشهد با ۴ گل زردپوشان اصفهانی را شکست داده بودند، در نقش‌جهان عینا ۴ گل خوردند تا کرانچار قاطعانه‌ترین پیروزی فصل‌اش را جشن بگیرد. البته سپاهان به لطف این پیروزی پرگل یک پله صعود کرد و جای پدیده را در جدول گرفت تا سیر نزولی این تیم مشهدی ادامه داشته باشد.

مشکی پوشان- سپیدرود
رضا عنایتی و امید روانخواه، ۲ بازیکن سابق استقلال روز گذشته در کسوت سرمربی ۲ تیم انتهای جدولی مقابل هم قرار گرفتند که نتیجه این دوئل، پیروزی تیم مشهدی و ثبت نخستین برد عنایتی در کسوت سرمربی بود. این دیدار که به خاطر جایگاه ۲ تیم به زعم کادرفنی‌اش ۶ امتیازی بود، در‌حالی با ۲ گل به سود مشکی‌پوشان تمام شد که سپیدرود هفته گذشته در نخستین تجربه سرمربی‌گری روانخواه به برد ۳ گله مقابل نفت تهران دست یافته بود.

پیکان-  پارس جنوبی
نبرد ۲‌ تیمی که تا چند هفته پیش سایه به‌ سایه پرسپولیس پیش می‌رفتند و حتی چند هفته‌‌ای نیز صدرنشین بودند، با تقسیم امتیازات به پایان رسید. پارس و پیکان که دور برگشت لیگ را با شکست و تساوی آغاز کرده بودند، در‌حالی که برای عقب نماندن از کورس قهرمانی به ۳ امتیاز نیاز مبرم داشتند به تساوی رضایت دادند که قطعا از این نتیجه بیش از همه فولاد و استقلال تهران خوشحال شدند.

نفت تهران- ‌فولاد
نفت تهران با آتیلا حجازی هم ره به جایی نبرد و در نخستین دیدار خانگی‌اش بدون سرمربی در دور برگشت هم شکست خورد. تیم فولاد که هفته گذشته در اهواز با پرسپولیس به تساوی رسیده بود با شکست دادن نفت‌ در دوازدهمین دیدار متوالی‌اش هم بدون شکست ماند تا از این حیث رکورد جالبی را ثبت کند. با این شکست نفت به قعر‌جدول نزدیک شد تا با مشکی‌پوشان و استقلال خوزستان جدی‌ترین گزینه سقوط باشد. ‌

نفت آبادان- سایپا
آخرین دیدار هفته در آبادان برگزار شد، جایی که نفت انتقام شکست سنگین هفته گذشته مقابل استقلال را از سایپا و علی دایی گرفت و این تیم را با ۳ گل شکست داد.

خراسان

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *