آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
كاهش حجم پرونده هاي قضايي حاجي آباد

نخستین شعبه دادگاه عمومی “بخش احمدی ” در استان هرمزگان راه اندازی شد

نخستین شعبه دادگاه عمومی بخش احمدی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و مدیران شهرستان حاجی آباد راه اندازی شد تا با فعالیت این شعبه حجم پرونده های قضایی دادگستری شهرستان حاجی آباد کاهش یابد و مردم بخش احمدی نیز برای بهره مندی از خدمات حقوقی مسیر کوتاهتری را طی کنند.

بازخبر /نخستین شعبه دادگاه عمومی بخش احمدی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان و مدیران شهرستان حاجی آباد راه اندازی شد تا با فعالیت این شعبه حجم پرونده های قضایی دادگستری شهرستان حاجی آباد کاهش یابد و مردم بخش احمدی نیز برای بهره مندی از خدمات حقوقی مسیر کوتاهتری را طی کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری سرگز احمدی حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه اندازی دادگاه عمومی بخش احمدی با هدف تمرکز زدایی، توزیع عادلانه امکانات و برخورداری ساکنین این بخش از خدمات مطلوب قضایی خبر داد و یادآور شد :در پی راه اندازی این واحد قضایی حجم پرونده های وارده به دادگستری شهرستان حاجی آباد ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در مراسم افتتاح دادگاه عمومی بخش احمدی با اشاره به جایگاه ممتاز دستگاه قضایی در نظام اسلامی و بیان برخی از ویژگی های قضاوت در سیره نبوی (صلی الله علیه و آله و سلم)،التزام به موازین اخلاقی ،تکریم اصحاب دعوی و کاهش تشریفات را از برجسته ترین ویژگی های قضاوت اسلامی به منظور تحقق عدالت آسان عنوان نمود.

وی همچنین دقت در رسیدگی را از دیگر آداب قضاوت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اهتمام به دقت نظر در جریان دادرسی موجب استحکام و اتقان هر چه بیشتر آراء صادره از محاکم قضایی می گردد و امکان دستیابی به هر دو شاخص کیفیت و کمّیت را به صورت همزمان فراهم خواهد ساخت.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان افتتاح دادگاه عمومی بخش احمدی را به عنوان دستاوردی دیگر در عرصه خدمت رسانی از سوی دادگستری کل استان و با هدف تمرکز زدایی، توزیع عادلانه امکانات و برخورداری ساکنین مناطق مختلف استان هرمزگان از خدمات مطلوب قضایی عنوان کرد و یادآور شد :در پی راه اندازی این واحد قضایی حجم پرونده های وارده به دادگستری شهرستان حاجی آباد ۱۵ تا ۱۷ درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اذعان داشت: دادگاه عمومی بخش احمدی در نتیجه پیگیری های مستمر دستگاه قضایی استان و با عنایت ویژه ریاست معزز قوه قضائیه حضرت آیت الله آملی لاریجانی افتتاح و راه اندازی شده است که با برخورداری از صلاحیت عام ، رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی،خانواده و کیفری به استثناء جرائمی که در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان می باشد را بر عهده خواهد داشت .

حجت الاسلام و المسلمین اکبری بر قاطعیت دستگاه قضایی در مقابله با جرائم مهم به ویژه در حوزه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر ، قاچاق کالا و ارز و مشروبات الکلی تأکید کرد و یادآور شد:توسعه حوزه های قضایی و پوشش امکانات و خدمت رسانی در مناطق مختلف استان هرمزگان بسترساز ارتقاء شاخص امنیت ، بازدارندگی قضایی و افزایش هزینه ارتکاب جرم برای هنجارشکنان خواهد بود .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه بخش احمدی ضمن قدردانی از اهتمام دستگاه قضایی استان هرمزگان در افتتاح، تجهیز و شروع به کار دادگاه عمومی بخش احمدی تحقق این دستاورد را زمینه ساز بهره مندی ساکنین این منطقه از امکانات و خدمات مطلوب قضایی و دربرگیرنده نتایج مهمی چون، ارتقاء شاخص امنیت، پیشگیری و مقابله با جرائم و آسیب‌های اجتماعی، رفاه حال مراجعین دستگاه قضایی، کاهش هزینه ایاب و ذهاب و جلوگیری از اطاله دادرسی عنوان نمود.

حجت الاسلام والمسلمین منصوری در ادامه با اشاره به هجمه های گاه و بیگاه جریان معاند و ضد انقلاب علیه قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در راستای پیگیری سیاست های مداخله جویانه استکبار جهانی به منظور تشویش اذهان عمومی و آسیب به ارکان نظام مقدس اسلامی برشمرد و یادآور شد: نظام سلطه و دشمنان داخلی و خارجی با توجه به استقلال دستگاه قضایی و مجاهدت آن در پاسداری از امنیت عمومی ، مقابله با هنجارشکنان و برخورد با جریان فتنه و مفسدین اقتصادی؛ عرصه را بر خود تنگ می بینند و با تلاشی مذبوحانه، انتقام گیری ، ایجاد نارضایتی و انشقاق در صفوف منسجم مردم و مسئولین را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی در ادامه افزود : دشمن از طریق جنگ نرم ، اشاعه شایعات ، نشراکاذیب ، راه اندازی شبکه های تلویزیونی و کانال های اطلاع رسانی و با جذب و به کارگیری عناصر خودفروخته و وابسته به سرویس های اطلاعاتی بیگانه ، پروژه براندازی نظام اسلامی را پیگیری می نمایند که به فضل خداوند متعال و در پرتو هدایت های رهبر فرزانه انقلاب و همچنین با حفظ هوشیاری و انسجام ملی در تحقق نیات شوم خود ناکام خواهد .

حمیدجهانگیری فرماندار حاجی آباد نیز در ادامه این مراسم با تشریح موقعیت جغرافیایی و اهمیت بخش احمدی بیان داشت: این بخش متشکل از یک شهر و بیش از ٣٠ روستا با جمعیتی بالغ بر ٢٠٠٠نفر شهری و ١٠هزار نفر روستایی است که تا قبل از افتتاح این شعبه دادگاه برای دریافت خدمات حقوقی و قضایی باید مسافت ٢٠٠ کیلومتری را تا مرکز شهرستان طی میکردند .

وی در ادامه با تقدیر از ریاست دادگستری حاجی آباد وریاست کل دادگستری هرمزگان بابت صدور مجوز و راه اندازی شعبه دادگاه بخش احمدی افزود: راه اندازی این دادگاه علاوه بر سهولت دسترسی مردم بخش به خدمات قضایی، سبب کاهش حجم پرونده های قضایی سهرستان نیز می شود.
جهانگیری در ادامه با تقدیر از خیرین بخش احمدی ادامه داد: نقش خیرین در عملی شدن این مطالبه با اماده سازی بخشی از امکانات مورد نیاز جهت راه اندازی دادگاه احمدی بسیار ارزنده و قابل توجه است.
وی همچنین به هم مرز بودن بخش احمدی با شهرهای کهنوج وفاریاب از توابع استان کرمان اشاره کرد و گفت: تردد قاچاقچیان و سوداگران مرگ از این منطقه موجب افزایش جرایم و در پی آن تعدد پرونده های قضایی شهرستان شده که امید است با آغاز فعالیت دادگاه بخش احمدی حجم پرونده های شهرستان تقسیم شود.

حجت الاسلام صادقی رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد هم در ادامه ضمن تاکید بر قاطعیت و سرعت انجام خدمات قضایی در شهرستان افزود: البته استقرار دادگاه در بخش احمدی با الویت نگاه صلح و سازش و حل اختلافات است .
سجاد کرمشاه پور شهردار سرگز احمدی نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت با همت و همراهی مدیران و خیرین شهرستان و بخش احمدی شعبه دادگاه این بخش در ساختمان شهرداری سرگز استقرار یافت و امکانات مورد نیاز نیز تامین شده است.
کرمشاه پور ادامه داد: تلاش ما در مرکز بخش احمدی برای آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز جهت استقرار مجموعه ها و دفاتر نمایندگی دستگاه های مورد نیاز مردم تداوم دارد.

وی آبادانی بخش احمدی و سایر بخش ها و روستاهای استان را عامل اصلی جلوگیری از مهاجرت مردم به مرکز شهرستان و استان دانست و افزود: فراهم سازی بستر خدمات عمومی و اداری از وظایف مجموعه شهرداری و دولت است که با همت و پشتکار خیرین به سرعت درحال پیگیری است.
در پایان این مراسم افشین داوری به عنوان رئیس دادگاه عمومی بخش احمدی معرفی و حکم انتصاب وی که از سوی ریاست قوه قضائیه ابلاغ شده است ، قرائت گردید.

پسندیدم(4)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *