آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری قلیان در بندرعباس؛

یک مسئول: بساطی‌های قلیان تهدید بسیار جدی برای سلامت جامعه هستند

رئیس مرکز بهداشت بندرعباس از آغاز عملیات پاکسازی و جمع‌آوری قلیان در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هماهنگی مسئولان قضایی و انتظامی انجام می‌شود.

بازخبر /  منطقه خلیج‌فارس، دکتر عبدالجبار ذاکری با اعلام این خبر اظهار کرد: تعدادی از سفره‌خانه‌های سنتی و پارک‌های سطح شهر که یکی از مکان‌های مناسب برای تفریح جوانان و اوقات فراغت خانواده‌ها به شمار می‌روند، با وجود بساطی‌های قلیان به محیطی نا امن تبدیل‌شده که تهدید بسیار جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: مراکزی که به اخطارهای قبلی جهت جمع‌آوری ادوات قلیان و عرضه آن توجه نداشته‌اند، در چارچوب قانون پلمب و جهت اعمال مجازات قضایی به دادسرا معرفی می‌شوند.

ذاکری تصریح کرد: موضوع قلیان یکی از محورهای اصلی موردتوجه بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بندرعباس قرار دارد و در همین راستا نیز نظارت‌ها و برخورد با مراکز عرضه قلیان در چارچوب قانون تشدید شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: به تمام مراکز عرضه مواد دخانی اعلام می‌شود که نسبت به جمع‌آوری ادوات قلیان اقدام و از عرضه آن در محل کسب خود خودداری کنند تا مجازات اعمال‌شده در قانون شامل آن‌ها نشود.

وی اضافه کرد: یکی از معضل‌ها در شهر بندرعباس هم چون برخی دیگر از شهرها، عرضه قلیان در مراکز تفریحی، سفره‌خانه‌ها، رستوران‌ها و در نوار ساحلی این شهر است که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همواره تأکید بسیاری برای برخورد با این مسئله با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط از جمله شهرداری و نیروی انتظامی دارد.

ذاکری در پایان گفت: در دو سال اخیر اقدام‌های خوبی در این راستا انجام‌شده و عرضه قلیان تا حدودی کاهش‌یافته  اما این معضل بهداشتی همچنان در بندرعباس وجود دارد و بهداشت محیط بندرعباس این بار با جدیت بیشتری برای برخورد با مراکز عرضه این‌گونه مواد دخانی با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی واردشده است.

 

 

 

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *