آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

روز پُرکار آمریکایی ها علیه ایران؛ از حمله به برجام تا خرید هواپیما

مقام های عالی دولت آمریکا روز چهارشنبه در مناسبت های مختلف در سخنان خود به ایران اشاره کردند. از جمله ترامپ بار دیگر از «توافق بد» هسته ای با ایران گفت و وزیر خارجه این کشور از نقش ایران در سوریه انتقاد کرد.

بازخبر / روز چهارشنبه دونالد ترامپ میزبان پادشاه اردن بود. ترامپ در بخشی از کنفرانس خبری بعد از این دیدار، به توافق هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: توافق هسته ای با ایران نباید هرگز اتفاق می افتاد. توافق هسته ای که در دولت قبل بدست آمد، یکی از بدترین توافق هایی بود که من در عمرم دیده ام.

ترامپ افزود: نباید هرگز چنین توافقی صورت می گرفت. این توافق کاملا یک سویه بود و نه تنها علیه ایران بلکه علیه بخش بزرگی از خاورمیانه بود.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: هرکاری لازم باشد انجام می دهم که درست انجام شود.

به گزارش صدای آمریکا، اما روز چهارشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا هم درباره ایران موضع گیری داشت. رکس تیلرسون با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی،از ایران و روسیه خواست به اسد فشار بیاورند تا دست به چنین اقداماتی نزند.

این اتهام در حالی است که بنابر گزارش روسیه، انفجار شیمیایی رخ داده در سوریه، ناشی از انفجار انبار ساخت بمب های شیمیایی تروریست ها بوده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل دیگر مقام عالی آمریکایی بود که روز چهارشنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل به شدت از حمایت روسیه و ایران از دولت سوریه انتقاد کرد.

به گزارش رادیو فردا، در حالی‌که شرکت هواپیمایی آسمان تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ده‌ها فروند هواپیما از شرکت آمریکایی بوئینگ امضا کرده، واکنش‌ها به این قرارداد ادامه داشته‌است؛ از جمله سناتور مارکو روبیو آن را «موجب نگرانی» توصیف کرده، و سناتور جان مک‌کین که گفته با وجود مخالفت او با هرگونه کمک به ایران، قرارداد بوئینگ «قانونی‌ست».

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *