آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
برند و ضرورت داشتن آن

ضرورت داشتن برند برای یک سازمان چیست ؟

جریان تولید و تجارت در دنیای امروز به حدی گسترده و متنوع شده است که بی هیچ تردیدی مصرف کنندگان بدون داشتن سابقه ذهنی و آشنایی قبلی از کالاها قادر به انتخاب صحیح نیستند.

برندسیتاس

بازخبر/جریان تولید و تجارت در دنیای امروز به حدی گسترده و متنوع شده است که بی هیچ تردیدی مصرف کنندگان بدون داشتن سابقه ذهنی و آشنایی قبلی از کالاها قادر به انتخاب صحیح نیستند. از این رو قریب به اتفاق مصرف کنندگان تلاش می کنند تا هنگام خرید از بین برندهای موجود در بازار خوش نام ترین آنهارا برگزینند. لذا ضروری است تا شرکت های تعاونی با ایجاد یک برند شناخته شده و قانونی کالاهای خود را به نحو مقتضی به جامعه معرفی کنند تا هم برای مصرف کنندگان شناخته شده باشند و هم از ورود کالاهای تقلبی در بازار جلوگیری کنند.

برندینگ سیتاس

یک برند، نخستین و احتمالا بزرگ ترین توصیف و یا «ظاهر» یک محصول، یک خدمت است. تمام برندها، معمولا تصویری را از شرکت تعاونی تداعی می کنند؛ چه فرهنگی، چه زبانی یا شخصی.

نام تجاری یا برند( سیتاس ) باید با دقت انتخاب شود؛ زیرا اطلاعات مهمی را به سهامداران یا ذی نفعان انتقال می دهد، این موضوع به ویژه در مورد برندهایی که قصد دارند فرای مرزهای جغرافیایی و فرهنگی بروند، بیشتر اهمیت پیدا می کند.

برندینگ سیتاس

درواقع برند یا نام تجاری تنها یک نام یا نماد گرافیکی (( Logo )) برای شرکت تعاونی نبوده و تمامی فعالیت های شرکت تعاونی را در تمامی سطوح مختلف در برمی گیرد و نهایتا در قالب یک نام تجاری یا Trademark عرضه می شود. به بیانی دیگر تمام آنچه در ذهن مدیران، کارکنان، شرکا و درنهایت مشتریان یک شرکت تعاونی شکل می گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل دهنده برند بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می گیرد.

باید بدانیم که امروز ارزش برند برخی از معروف ترین شرکت های بین المللی به میلیاردها دلار می رسد، این ارزش با شعار و تبلیغ به دست نیامده، بلکه حاصل ارایه خدمات و محصولات باکیفیت و ارزش گذاری معقول و ثبات در حفظ سطح خدمات، نوآوری ها و عمل به خواست مشتریان است.

داشتن یک برند قوی کمکی است به شرکت تعاونی تا خود را در بازار متمایز نشان دهد و توانایی ارضای نیازهای مشتریان را به صورت منحصر به فرد داشته باشد.

برندهاسیتاس

با افزایش رقابت در بازارهای جهانی و منطقه ای، داشتن یک برند، یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای شرکت تعاونی است؛

برند اساسا تعهد فروشنده در به انجام رساندن مجموعه خاصی از مزایا، ویژگی ها و خدمات به خریداران و حتی ذی نفعان (اعضای شرکت تعاونی) است.

تجربه ای که مصرف کننده با انتخاب در مصرف برندی خاص دریافت می کند، مزایای کاربردی و نمادینی است که در ادبیات تجربی و تئوریکی بر این دو نوع مطلوبیت، تاکید شده است.

پسندیدم(6)نپسندیدم(0)

1 نظر برای “ضرورت داشتن برند برای یک سازمان چیست ؟”

  1. UNIKLTD گفت:

    بسیار عالی و پرمحتوی
    پاینده باشید.

    پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *