آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

قیمت خودروهای خارجی به‌هم ریخت/ انحصار در بازار خودرو شکننده است

یک کارشناس خودرو معتقد است که به دنبال تغییر و تحول در قوانین خودروهای وارداتی، از هم‌اکنون شاهد به‌هم‌ریختگی در قیمت خودروهای خارجی هستیم.

بازخبر / فربد زاوه در گفت‌وگو با افکارنیوز با انتقاد از انحصاری که در واردات خودرو وجود دارد، اظهار داشت: تغییر دائمی و گسترده در قوانین، موجب نگرانی بخش خصوصی از امنیت سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود و تمایل به تجارتهای موردی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این مساله مشکلات زیادی را برای مصرف‌کنندگان به‌وجود می‌آورد و مهم‌ترین مشکل، عدم تمایل

به سرمایه‌گذاری بلندمدت و عدم توجه به منافع مصرف‌کنندگان است.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: سعی در انحصاری کردن واردات برای نمایندگان رسمی، موجب کاهش فضای رقابتی در کل بازار خودروی کشور می‌شود.

زاوه عنوان کرد: کاهش عرضه‌کنندگانی که بیش از نصف بازار را در اختیار دارند، در کوتاه‌مدت می‌تواند منجر به کاهش شدید عرضه و افزایش بها برای مصرف‌کنندگان شود.

وی ادامه داد: در عین حال، نگرانی از مدیریت انحصاری بازار خودرو هم نگرانی جدی‌ای است. برندهای وارداتی در کشور در انحصار چند شرکت با مالکیت مشترک هستند.

این کارشناس خودرو افزود: درواقع، مالکان خصوصی و محدود این شرکت‌ها، عملا بخش عمده‌ای از بازار خودرو را با تصمیمات خود تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

زاوه متذکر شد: در این میان، واقعیت در خصوص رسمی نبودن برخی نمایندگان، موجب می‌شود مشتریان فعلی این شرکت‌ها در آینده دچار مشکلات عمده‌ای شوند.

وی گفت: مشتریان از کسانی خرید می‌کنند که بعضا هیچ ارتباط رسمی‌ای با سازنده ندارند و در صورتی که در آینده شرکت دیگری به عنوان نماینده رسمی معرفی شود، ممکن است دچار سردرگمی و زیان شوند.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: در این خصوص، حضور نهادهای نظارتی مانند سازمان حمایت و تعزیرات برای تنظیم قیمت و جلوگیری از اجحاف به مصرف‌کنندگان باید پررنگ‌تر شود که خود به معنای بزر گتر شدن دولت در فضایی است که مردم و مشتریان، خود بهترین بازرسان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال به دنبال تغییر و تحول در قوانین خودروهای وارداتی، از هم‌اکنون شاهد به‌هم‌ریختگی در قیمت خودروهای خارجی هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *