آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
بی بی سی مدعی شد؛

عذرخواهی پوتین به خاطر یک اشتباه

بی بی سی فارسی در اقدامی غیرحرفه ای و با تحریف اظهارات رئیس جمهور روسیه، با تیتر “خبر فوری” آن را “عذرخواهی” پوتین توصیف کرد و نوشت: «رئیس جمهور روسیه از ترکیه به خاطر کشته شدن سه سرباز این کشور عذرخواهی کرده است.»

بازخبر / ارتش ترکیه اعلام کرد جنگنده‌های روسی به اشتباه ساختمانی را که چند سرباز ترک در نزدیکی آن حضور داشته‌اند، هدف قرار داده‌اند. بنا بر اعلام آنکارا، در این حادثه ۳ سرباز ترکیه‌ای کشته و ۱۱ تن زخمی شده‌اند.

پوتین درگفتگوی تلفنی با اردوغان ازاین حادثه ابراز تأسف کرده است. کرملین با صدور بیانیه‌ای گفته است که رئیس جمهور پوتین در تماسی تلفنی با همتای ترک خود نسبت به وقوع این حادثه که باعث مرگ تعدادی از نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر الباب شد، ابراز همدردی کرده است.

در پی این حادثه، بی بی سی فارسی در اقدامی غیرحرفه ای و با تحریف اظهارات رئیس جمهور روسیه، با تیتر “خبر فوری” آن را “عذرخواهی” پوتین توصیف کرد و نوشت: «رئیس جمهور روسیه از ترکیه به خاطر کشته شدن سه سرباز این کشور عذرخواهی کرده است.»

تیتری که دقایقی پس از انتشار به «حمله هوایی روسیه چند سرباز ترکیه را کشت» تغییر یافت.

گفتنی است، این سربازان به همراه شورشیان سوری در عملیاتی برای تصرف شهر الباب شرکت داشتند.

ارتش ترکیه گفته است که یکی از جنگنده‌های روسیه، ساختمانی را که در آن تعدادی از سربازان اعزامی ترکیه در آن مستقر بودند، هدف قرار داده است.

به گفته ارتش ترکیه، این جنگنده قصد داشت اهداف متعلق به داعش را مورد حمله قرار دهد، اما تصادفا سه سرباز این کشور در جریان حمله به ساختمان محل استقرار نیروهای ترکیه کشته شدند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده که روابط دو کشور اخیرا بهبود یافته بود.

روابط دو کشور پس از آن که ترکیه یکی از جنگنده‌های روسیه را دو سال پیش در نزدیکی مرز سوریه سرنگون کرد، دچار تنش شده بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *