آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نرخ افسردگی بانوان بندرعباسی ۲ برابر مردان است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده نرخ افسردگی در میان زنان بندرعباسی ۲ برابر مردان است که این امر می‌تواند در تربیت و سلامت فرزندان تاثیرات سوء داشته باشد.

بازخبر /منصور اخلاقی‌پور ظهر امروز در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت مبتنی بر سلامت مادر و کودک با اشاره به دو برابر نرخ افسردگی در میان زنان نسبت به مردان در شهر بندرعباس، اظهار داشت: البته این نسبت با آمارهای جهانی نیز مطابقت دارد و به‌طور کلی زنان به‌ دلیل برخورداری از روحیات حساس‌تر نسبت به مردان بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اما این نرخ‌ها برای ما اخطاری را روشن می‌کند که باید از روحیه بانوان و مادران جامعه خود بیشتر مراقبت کنیم و در راستای افزایش سلامت اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی به شاخص‌های سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: نشاط اجتماعی و امید به آینده از شاخص‌های مهم سلامت اجتماعی هستند که برای افزایش آنها سیاست‌های تحکمی قطعا جوابگو نخواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه سیاست افزایش نرخ موالید در کشور باید در کنار نگهداری و حفظ داشته‌های جمعیتی پیگیری شود، یادآور شد: آمار کشته‌های جاده‌ای و مهاجرت، معیاری برای اندازه‌گیری میزان موفقیت ما در نگهداری از داشته‌های جمعیتی‌مان است.

اخلاقی‌پور خاطرنشان کرد: حتی از دیدگاهی می‌توان گفت با توجه به هزینه‌های گزافی که نظام، دولت و خانواده‌ها برای فرزندپروری می‌پردازند تا یک شخص به سنی برسد که بتواند در جامعه تولیدکننده باشد نه فقط مصرف‌کننده، نشان می‌دهد که نگهداری از داشته‌های جمعیتی چه بسا مهم‌تر و حائز اهمیت‌تر است.

وی تاکید کرد: باید از ازدواج‌ها مراقبت کنیم و آموزش‌ها، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی را به سمتی سوق دهیم که سالم‌ترین و پایدارترین ازدواج‌ها در جامعه ما شکل بگیرد و قطعا از چنین ازدواج‌هایی می‌توان به فرزندان سالم رسید.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *