آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نمی توانم به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشورم احترام قایل نیست

پس از آنکه دونالد ترامپ، ورود شهروندان نه کشور از جمله ایران را به آمریکا ممنوع اعلام کرد، ترانه علیدوستی بازیگر توانمند سینمای ایران که «فروشنده» با نقش آفرینی اش، نامزد جایزه اسکار است، تاکید کرد برای حضور در مراسم اسکار به آمریکا نخواهد رفت و در ادامه نیز در گفت و گویی با نیویورک تایمز، مواضع تکمیلی داشت؛ اعتراضی که انعکاسی جهانی داشت.

باز خبر,به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یکی از نخستین دستوراتش، محدودیت های بسیاری برای ورود شهروندان نه کشور از جمله ایران به خاک آمریکا اعلام کرد؛ رویکردی که با انتقادهای سیاستمداران آمریکایی نیز مواجه شده است. در این میان، ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» نسبت به این اقدام توهین آمیز ترامپ واکنش نشان داد و اعلام کرد طرح ممنوعیت سفر ایرانیان به آمریکا نژادپرستانه است و به همین خاطر برای شرکت در مراسم اسکار به آمریکا نمی رود.
نمی توانم به دولتی احترام بگذارم که برای مرد کشورم احترام قایل نیست
این واکنش ترانه علیدوستی انعکاس بسیار وسیع بین المللی داشت و بسیاری از رسانه ها از جمله فرانس۲۴، دیلی میل، هافینگتون پست، گاردین و… خبر بایکوت بازیگر «فروشنده» بخاطر تصمیم نژادپرستانه ترامپ را انعکاس دادند و نیویورک تایمز نیز در گفت و گویی با ترانه علیدوستی پیگیر جزئیات ماجرا شد.
ترانه علیدوستی در این ارتباط به نیویورک تایمز گفته است: «تصمیم گرفتم حتی اگر امکان حضور در اسکار را داشته باشم در این مراسم شرکت نکنم، چون دیدن اینکه مردم معمولی هموطنم از حق قانونی خود برای دیدن فرزندانشان یا ادامه تحصیل در آمریکا محروم می‌شود، عمیقا مرا آزرده است.»
این بازیگر با اشاره به اینکه برای اعلام نظرش با اصغر فرهادی مشورت نکرده، با بیان اینکه آمریکا در تهران سفارتخانه ندارد و ایرانیان برای انجام کارهای مربوط به ویزا به کشورهای همسایه سفر می‌کنند گفت:‌ «بسیاری از مردم کارهای ضروری پزشکی دارند. من مطمئنم که بسیاری از آن‌ها برای خوش‌گذرانی یا تعطیلات به آمریکا سفر نمی‌کنند و کارهای بسیار مهم‌تری دارند.»
او در ادامه افزود: «مطمئنم که آمریکا نیز بارها از حضور ایرانیان مهاجر و خدماتشان سود برده است. بنابراین اصلا برای من قابل قبول نیست به دولتی احترام بگذارم که برای مردم کشور من احترامی قائل نیست.»
اصغر فرهادی در حالی باید برای رایزنی با رای دهندگان عمده و حضور در مراسم های جنبی و جوایزهای مرسوم آمریکا و در نهایت جوایز اسکار در خاک آمریکا حضور یابد که در صورت عدم استثناء شدن از دستور دونالد ترامپ، احتمالاً امکان حضور در مراسم اسکار را نخواهد یافت و این اتفاق احتمالاً برای نخستین بار در تاریخ اسکار رخ می دهد که یک نامزد نهایی جایزه اسکار به آمریکا ممنوع الورود می شود.
پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *