آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

داروی جدید ترمیم ضایعات استخوانی در قشم رونمایی شد

یک قلم داروی نوترکیب جدید تولید شده از ضایعات میگو به عنوان جایگزینی مناسب در ترمیم ضایعات استخوانی در حاشیه برگزاری نخستین نشست تخصصی به‌کارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو از سوی مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه در آستانه فرا رسیدن هفته پژوهش در مرکز بین المللی رشد جزیره قشم رونمایی شد.

بازخبر/به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این داروی نوترکیب از ضایعات میگو (پوست میگو) با ترکیبی از سایر مواد دیگر همانند کلسیم به ۲ صورت خوراکی و واکسن تهیه شده و برای ترمیم ضایعات استخوانی همانند پوکی استخوان، شکستگی و آرتروزهای استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس این گزارش، این دارو جهت استفاده در طب انسانی از ضایعات میگو توسط مریم نوری بالانجی از سازمان منطقه آزاد قشم و حمیدرضا بدیعی از مجتمع دانش بنیان شیخ بهایی و همکاران، اختراع شده است.

همچنین این دارو دارنده مقام نخست مسابقات مبتکران و مخترعان جهان (WIPA) در کشور تایوان، دارنده پنج مدال طلای نخبگان دنیای این مسابقات جهانی و برنده فول فاند از کشور فنلاند برای تک تک اعضای مخترع این دارو است.

تبادل تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت دانش بنیان آبزیان فناور پیشرو

تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، تحقیقاتی و اجرایی میان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت دانش بنیان آزیان فناور پیشرو (آرتیما تکنو) مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، با هدف توسعه زمینه های علمی، آموزشی، ترویجی، پژوهشی و فناوری میان دو طرف، در حاشیه نخستین نشست تخصصی به‌کارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو، تبادل شد.

موضوع این تفاهم نامه تقویت و توسعه همکاری های دو طرف با هدف دسترسی و به‌کارگیری تجربه، دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه ای، کاربردی، مشاوره ای، آموزشی، ترویجی و اجرایی در موضوعات مورد تایید طرفین است.

همچنین تفاهم نامه همکاری در احداث و راه‌اندازی کارگاه ها و کارخانه های فرآوری سیست آرتیما، راه‌اندازی کارگاه های تخصصی فرآوری بیومس آرتیما با هدف تامین نیازهای داخل جهت استفاده خوراک زنده لارو میگو و صادرات، همکاری و مشاوره در اجرای روش های نوین پرورش میگو با استفاده از آرتیما، اجرای روش های نوین تغذیه لارو ماهیان دریایی، برگزاری نشست ها و کارگاه های تخصصی با هدف انتقال تجربیات و دانش را نیز شامل می شود.

براساس این گزارش این تفاهم نامه همکاری مشترک علمی، تحقیقاتی و اجرایی در حاشیه اولین نشست تخصصی به‌کارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو میان محمدمنصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیات مدیره و معاون اقتصادی سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و پروفسور ناصر آق، رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان آبزیان فناور پیشرو تبادل شد.

نخستین نشست تخصصی به‌کارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو روز گذشته به میزبانی مدیریت شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور جمعی از مسوولان، نخبگان علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه پرورش میگو کشور برگزار شد.

برگزاری این نشست تخصصی همزمان با روزهای منتهی به هفته پژوهش با حضور اساتید، نخبگان، سرمایه گذاران و مجموعه های دانش بنیان اقدام مهمی برای هدف گذاری صحیح در حوزه پرورش میگو در جزیره قشم بود که برای استمرار آن برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است.

معرفی شیوه های نوین علمی جهت افزایش بهره وری در بخش های مختلف تولید میگو (تکثیر لارو، نرسری و شناخت بیماری های لارو و مولد میگو)، معرفی روش ها و مدل های ساخت استخرهای پرورش میگو با متد نوین، تولید خوراک دستی و زنده با روش نوین، روش تولید مولد عاری از آلودگی، معرفی میگو متناسب با استخرهای میگو متراکم در جزیره قشم تا معرفی بازار فروش هدف و مارکتینگ محصولات تولیدی از میگو و غیره از مهمترین موضوعاتی بودند که در این نشست تخصصی مطرح شدند.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فرا ساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌ های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از راهبردی ترین جزایر ایران و خلیج فارس است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *