آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سبزیجات برگی قشم به بازار مصرف عرضه شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: کار برداشت و عرضه هم زمان سبزیجات برگی خارج از فصل مزارع این شهرستان به بازار مصرف آغاز شد.

بازخبر/وسعت مزارع زیر کشت سبزیجات برگی این شهرستان را ۱۲ تا ۱۵ هکتار در محدوده روستاهای توریان، تم سنتی و شهر رمکان عنوان و پیش بینی کرد که تا اردیبهشت ماه سال آینده بیش از ۱۰۰ تُن سبزی از این مزارع برداشت شود.

وی نوع کشت سبزیجات برگی این شهرستان را شامل گشنیز، ریحان، شوید، جعفری، تره، چغندر برگی، نعناع و کاهو محلی، سیب زمینی شیرین، پیاز و خربزه محلی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: اقلیم مناسب قشم و همچنین بازار مناسب مصرف این محصولات در روستاها، رستوران ها به ویژه کبابی ها و مردم شهرهای قشم و درگهان موجب استقبال کشاورزان از کشت سبزیجات برگی شده به طوری که با وجود خشکسالی و کاهش آب سفره های آب زیر زمینی همه ساله بخشی از زمین های کشاورزی این شهرستان به تولید و عرضه این محصولات اختصاص می یابد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *