آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پیش‌بینی ترسناک هوش مصنوعی از آینده دورکاری

هروقت صحبت از فواید دورکاری می‌شود، آزاد بودن وقت مطرح می‌شود، اما دورکاری مشکلاتی به همراه دارد که هوش مصنوعی آن را پیش‌بینی کرده است.

بازخبر/نادیا زکالوند: در زمان عالم‌گیری کوید۱۹، کارمندان بسیاری در جهان وظایف خود را از خانه انجام دادند و اکنون با وجود پایان این عالم‌گیری، بسیاری از افراد همچنان دورکار مانده و تمایلی به حضور در محل کار ندارند.

اگرچه دورکاری باعث می‌شود از هزینه‌های رفت‌وآمد به دفتر کار کاسته شود و احساس کنیم بین زندگی و کارمان تعادلی ایجاد شده است، هوش مصنوعی نظر دیگری دارد و پیش‌بینی ترسناکی برای افراد دورکار انجام داده است. درواقع هوش مصنوعی از ۲۵ سال آینده فرد دورکاری به نام «سوزان» می‌گوید.

سوزان،‌ انسانی واقعی نیست. او نمادی از تمام افرادی است که دورکار هستند. اگر به تصویری که هوش مصنوعی از «سوزان» در ۲۵ سال آینده ارائه داده است نگاه کنید، وضعیت بینایی او بسیار بد است و چشم‌های ملتهبی دارد. همچنین حالت بدن او هم وحشتناک است. درضمن سوزان بسیار چاق شده و در روند افزایش وزن قرار دارد.

سوزان به‌دلیل نشستن ۸ ساعت مداوم مقابل صفحه نمایش کامپیوتر، نبود نور خورشید و کمبود فعالیت فیزیکی، نه‌تنها به بیماری «آسیب فشار تکراری» مبتلاست، بلکه براثر کمبود ویتامینD، پوست او دچار چروک زودرس و موهایش نازک شده است. همچنین انجام ندادن فعالیت‌های فیزیکی و ورزش‌های مناسب، موجب خمیدگی شانه‌های سوزان شده است. افراد مبتلا به آسیب فشار تکرای در دست‌ها، ناحیه گردن و شانه احساس درد دارند.

البته اگر دورکار هستید و نمی‌خواهید ۲۵ سال آینده شبیه سوزان شوید، هنوز امیدهایی هست.

بنابه گفته متخصصان سلامت جسم و روان، باید روابط خوب خود را با دیگران، به‌ویژه همکاران‌تان، چه حضوری و چه مجازی حفظ کنید. ارتباط و تعامل نداشتن با دیگران به مدت طولانی، هورمون کورتیزول که به هورمون استرس معروف است را افزایش می‌دهد و فشار خون را بالا می‌برد و اثرات مضری روی بدن از خود باقی می‌گذارد.

اگر سبک زندگی سالم، رژیم غذایی مناسب، ورزش و تحرک کافی داشته باشید، می‌توانید با حفظ سلامتی‌تان همچنان به دورکاری‌تان ادامه دهید. بنابراین ساعت‌های متوالی پشت میزتان ننشینید و تحرک کافی داشته باشید و روابط‌تان با دیگران را هم حفظ کنید./خبر آنلاین

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *