آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

همه خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم توسعه هوشمند می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس تکلیف قانونی مشخص شده، تا پایان برنامه هفتم توسعه دیگر هیچ خدمت غیرهوشمندی وجود ندارد.

بازخبر/از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به در نظر گرفتن بخشی در برنامه هفتم توسعه کشور با عنوان دولت هوشمند، افزود: دولت هوشمند یعنی یک خدمت را بدون نیاز به مراجعه و ارائه مدرک، در لحظه و بدون مداخله انسانی دریافت کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال گذشته، ادامه‌داد: پس از اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، همه آنها باید تا آبان امسال خدمات خود را در این پنجره ارائه می‌کردند و تا آخر آذرماه نیز باید همه استعلامات این خدمات به‌صورت خودکار انجام شود. همچنین تا پایان امسال نیز باید ۲۰ درصد خدمات به‌صورت هوشمند ارائه شود.

هوشمندسازی همه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

زارع‌پور با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۶۵ تا ۷۰ درصد خدمات دستگاه‌ها در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در دسترس قرار گرفته است، تصریح‌کرد: به‌همین منظور کمیته نظارتی با حضور دستگاه‌های متولی شامل وزارت ارتباطات، سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه‌وبودجه و شورای اجرایی فناوری اطلاعات تشکیل شده و جداگانه خدمات هر دستگاه از نوع تا کیفیت آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اضافه‌کرد: دولت عزم خود را جزم کرده تا مطابق برنامه همه خدمات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه شود و به گفته رئیس‌جمهوری، حتی اگر یک درصد از خدمات ارائه نشود، کار ناقص است.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر بالای ۱۸ سال، دست‌کم یک‌بار در ۱۸ ماه گذشته از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده‌اند، گفت: هم اکنون برای بیش از سه‌هزار خدماتی که ارائه شده است، به‌طور متوسط ماهانه بیش از ۶۰ میلیون مراجعه وجود دارد و در زمان‌هایی همچون ایام ثبت‌نام مدارس، روزانه بیش از ۲۰ میلیون مراجعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله بعدی هوشمندسازی خدمات است، افزود: هم‌اکنون نیز بعضی از خدمات به‌صورت هوشمند ارائه شده است. برای مثال می‌توان به امکانی که فراهم شد تا مبلغی به برای متولدان امسال واریز شود اشاره کرد؛ این مهم در ۱۶ مرحله تعریف شده بود که همه مراحل آن به‌صورت هوشمند انجام می‌شد و فقط والدین بانک و شماره‌حساب را مشخص می‌کردند.

زارع‌پور با قدردانی از مجلس بابت همراهی در تعیین تکلیف برای دستگاه‌ها برای هوشمندسازی خدمات، اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی مشخص شده، تا پایان برنامه هفتم توسعه دیگر هیچ خدمت غیرهوشمندی نداریم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بخشی از مشکل آلودگی هوای این روزها به‌ دلیل مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات است، گفت: باید حال مردم را با کارهای ساده خوب کرد و به شکل جدی آن را دنبال کنیم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *