آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد؛

جزییات پوشش بیمه‌ای کاشت حلزون شنوایی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران جزییات خدمات کاشت حلزونِ تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، خاص و نادر را تشریح کرد و گفت: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت کرده و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

بازخبر/از بیمه سلامت ، محمد مهدی ناصحی افزود: در گام دوم کاشت حلزون، بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و در بررسی رای کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است، نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می کند که این خدمت فقط در بیمارستان های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: در گام سوم، مرحله پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله نشانِ پس از کاشت حلزون را دریافت نموده و کلیه خدمات پیگیری شامل توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات، ویزیت و… را به صورت رایگان دریافت می کند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در گام چهارم، پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد، طی فرآیندی این پروتز را دریافت می کند که صندوق صعب العلاج تا سقف ۱۵ میلیون تومان تقبل می کند.همچنین کلیه هزینه های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت بوده که بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارایه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

وی افزود: کلیه بیمه شدگان مشمول صندوق که براساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه، کاندید کاشت حلزون بوده با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی می توانند این خدمت را دریافت کنند.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران پیشتر با اشاره به تسریع در تامین حلزون شنوایی گفته بود، صف انتظار بیماران برای دریافت پروتز از هیات امنای صرفه جویی ارزی به صفر رسیده است.

به گفته سیدحسین صفوی، در راستای حمایت هرچه بیشتر از بیماران، در تلاش هستیم تا با کمک سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی، قطعات یدکی ایمپلنت گوش را فراهم کنیم که کمک بزرگی برای خانواده ‌های این افراد محسوب می ‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به بیماران نیازمند که حتی برخی از خدمات برای آنها تحت پوشش بیمه‌ای نبود ما از منابع داخلی هیات امنای ارزی هزینه حق‌العمل و سایر هزینه‌ها را فراهم کردیم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *