آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

معادلات صعود پرسپولیس از گروه مرگ؛ اوضاع بر وفق مراد یحیی و شاگردانش

با تساوی پرسپولیس مقابل النصر این تیم شانس بالایی برای صعود به دور بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

بازخبر/تیم فوتبال پرسپولیس ایران شب گذشته در چارچوب هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد در ورزشگاه الاول پارک و در خانه النصر این تیم را با نتیجه صفر – صفر متوقف کند و امیدهای خود را برای صعود از این گروه زنده نگه دارد.

طبق فرمت جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا، از هر منطقه سه تیم برتر دوم گروه‌های پنج‌گانه به همراه تیم‌های صدرنشین جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهند کرد. پرسپولیس با این نتیجه حالا در لیست صعود به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است.

سپاهان دیگر نماینده فوتبال ایران و نوف باخور ازبکستان با ١٠ امتیاز در صدرجدول برترین تیم‌های دوم گروه‌های پنج‌گانه در منطقه غرب آسیا قرار دارند و سرخ‌پوشان بعد از این دو تیم به لطف تفاضل گل بیشتر نسبت به شارجه امارات ( مثبت یک) با ٨ امتیاز در رده سوم قرار گرفته است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی حالا برای صعود از مرحله گروهی باید در روز سه‌شنبه ١۴ آذر در ورزشگاه آزادی از ساعت ١٩:٣٠ به مصاف الدحیل قطر برود. این تیم برای اینکه بتواند صعود کند محکوم به پیروزی در بازی پایانی خود در خانه است. اما نکته حائز اهمیت این است که پرسپولیس علاوه بر پیروزی در این بازی نیاز به شرایط دیگری نیز دارد تا بتواند از گروه خود صعود کند.

پرسپولیس با پیروزی مقابل الدحیل در سه صورت صعود خواهد کرد.

نخستین احتمال شکست سپاهان در مقابل الاتحاد عربستان است. سپاهان روز دوشنبه از ساعت ٢١:٣٠ در خاک عربستان به مصاف تیم الاتحاد خواهد رفت. شکست شاگردان مورایس در این بازی دشوار خارج از خانه و پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل مجوز صعود سرخ‌پوشان را امضا خواهد کرد.

حالت دوم شکست یا تساوی الشارجه امارات در بازی پایانی خود مقابل الفیصلی اردن است. از طرفی الشارجه اگر با تفاضل گل کمتری الفیصلی را در اردن نسبت به تفاضل پرسپولیس شکست دهد، باز این شاگردان گل محمدی هستند که صعود خود را به دور بعدی مسجل خواهند کرد.

نکته حائز اهمیت که شانس پرسپولیس را بالا می‌برد آنجاست که تیم‌های السد، الشارجه، سپاهان و نسف قرشی همگی بازی پایانی خود در دور گروهی را روز دوشنبه ١٣ آذر انجام خواهند داد و پرسپولیس یک روز بعد از آنها یعنی سه‌شنبه به مصاف حریف قطری می‌رود. شاگردان گل‌محمدی با آگاهی کامل به نتیجه رقبای خود به مصاف الدحیل رفت و در بازی با این تیم دقیقا می‌داند با چه نتیجه ای صعود خواهد کرد و همین موضوع شانس صعود این تیم را افزایش می‌دهد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *