آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تاکید وزیر نیرو بر تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور

وزیر نیرو در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو، بر انجام بررسی‌های کارشناسی دقیق در تنظیم برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز کشور تاکید کرد.

بازخبر/از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در هشتاد و چهارمین جلسه امور آب وزارت نیرو در دولت سیزدهم، ضمن تبریک هفته بسیج و لزوم توجه مدیران صنعت آب کشور به روحیات بسیجی در پیگیری امور، به وضعیت منابع آب کشور در سالهای اخیر و محدویت‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های متوالی اشاره کرد. وی حساسیت‌های کارشناسی برای تنظیم دقیق برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز را مورد تأکید قرار داد.

در این جلسه که با هدف بررسی برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز زهره جراحی، حوضه‌های نوار جنوبی کشور، حوضه‌ی فلات مرکزی و مرز شرقی برگزار شد، مبانی تغییر اقلیم و خشکسالی در کشور و حوضه‌های آبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اثر آن در تأمین مصارف آب کشور ارزیابی شد.

همچنین در این جلسه بر تامین حقابه‌های زیست محیطی، تأمین مطمئن آب شرب، حفظ قدرت تولید کشاورزی و صنایع تاکید شد و از این موارد به عنوان مولفه‌های مهم در تنظیم برنامه‌های منابع و مصارف حوضه‌های آبریز یاد شد.

در ادامه این نشست نیز وقایع حدی سیلاب و خشکسالی در کشور، خسارات ناشی از آنها و تمهیدات وزارت نیرو در رویارویی و سازگاری با این مسئله پرداخته شد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *