آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت با حضور رییس جمهوری آغاز شد

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی دقایقی پیش با حضور رییس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز شد.

بازخبر/بخش حضوری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور آغاز شد و حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گزارشی از برنامه‌های این کنفرانس ارائه کرد.

بخش نشست های مجازی این کنفرانس که سال ۹۹ و شیوع ویروس کرونا در سی و چهارمین کنفرانس جایگزین بخش حضوری شده بود، همچنان ادامه دارد که از پنجشنبه ششم مهر در قالب ۱۶ نشست مجازی با حضور ۲۴۰ اندیشمند آغاز شد و در هر نشست مجازی ۱۵ اندیشمند داخلی و خارجی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی سخنرانی می کنند.

میهمانان حضوری کنفرانس سی و هفتم شامل ۱۱۰ اندیشمند از ۴۱ کشور در سطح عالی و ۱۱۰ نفر از نخبگان و مسئولان داخلی همچون ائمه جمعه و جماعت، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته هستند.

دو نشست مهم نیز در کنفرانس امسال برگزار می شود که یک نشست با حضور ۱۱۰ نفر از فرهیختگان داخلی با حضور ائمه جمعه و نخبگان و علمای استانی از ۶۰ شهر خواهد بود تا درباره اشتراکات و قومیت های مختلف کشور بحث و گفت‌وگو کنند. نشست هم اندیشی دیگری نیز با میهمانان خارجی برپا می شود که بیانیه پایانی کنفرانس نیز در این نشست قرائت می شود.

امسال بیش از ۲۰۰ مقاله از ۲۰ کشور همچون مصر، الجزایر، تونس و عراق به زبان های مختلف به دبیرخانه کنفرانس رسیده که مجموعه ای از خلاصه مقالات در وبگاه کنفرانس عرضه می‌شود و از این تعداد، ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و چهار مقاله به زبان ترکی و بقیه مقالات به زبان‌های دیگر است.

با توجه به اهانت شرم آمیز برخی افراد در کشورهای غربی و تایید یا سکوت سردمداران کشورهای اروپایی امسال یک نمایشگاه قرآن در کنار کنفرانس وحدت برپا می شود که به گفته حجت الاسلام شهریاری رییس کنفرانس وحدت اسلامی همانگونه که رییس جمهوری با بلند کردن قرآن در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان داد که چگونه باید از کلام الهی دفاع کرد، برپایی این نمایشگاه نیز برای معرفی چهره رحمانی اسلام به جهانیان است و محصولات قرآنی و آثار هنری به نمایش درمی آید و اندیشمندان قرآنی در این نمایشگاه به ارائه نظرات قرآنی می پردازند.

قرار است آیت الله رییسی در مراسم امروز از ۱۵ کتاب در حوزه وحدت رونمایی کند.

به گزارش ایرنا هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی به منظور دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

سال گذشته شاهد برگزاری سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» بودیم و کنفرانس هایی نیز در طول سال به صورت منطقه ای در استان های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان و کردستان و همچنین کنفرانس هایی در سطح برخی کشورهای منطقه برگزار شد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *