آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۲۲ هزار و ۹۱۹ شغل جدید در هرمزگان ایجاد شد

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۲۲ هزار و ۹۱۹ نفر طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری با همکاری اداره‌های دولتی این استان شاغل شدند.

بازخبر/ فیروزه میرابی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس مصوبه شورای اشتغال کشور باید امسال برای ۲۹ هزار و ۶۹ نفر در هرمزگان فرصت شغلی ایجاد شود که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه امسال ۷۸٫۸۴ درصد اشتغال تعهدشده محقق شده است.

وی ادامه داد: براساس داده‌های سامانه رصد، هرمزگان رتبه نخست اشتغال کشور را با ثبت رکورد ۲۲ هزار و ۹۱۹ نفر دارد.

سرپرست مدیریت توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: محور همه فعالیت‌های بخش‌های مختلف در کشور ایجاد اشتغال است و مسوولان این استان باید خود را موظف به ایجاد اشتغال بدانند.

نرخ بیکاری استان هرمزگان در بین افراد ۱۵ ساله و بیشتر برای زمستان سال ۱۴۰۱ از سوی مرکز آمار ایران ۱۱ و ۶ دهم درصد و در بهار سال‌جاری ۱۲ و یک دهم درصد اعلام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز درخصوص وضعیت بیکاری در این استان گفته بود: این استان حداقل دارای ۳۰ تا ۴۰ هزار فرد بیکار است البته آمارهای دستگاه‌های دولتی می‌گوید تعداد بیکاران حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر است که این آمار برای کسانی است که به اداره‌های دولتی مراجعه کرده‌اند، بسیاری از بیکاران این استان به اداره‌های دولتی مراجعه نکرده‌اند و آیا با حرکت لاکپشتی می‌توان مشکل بیکاری فرزندان هرمزگان را حل کرد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *