آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ابهام مورایس درباره وضعیت 8 ستاره تیمش

وضعیت عجیب سپاهان در عراق قبل آغاز نبرد آسیایی

ژوزه مورایس هنوز تکلیف خود را درباره استفاده از 2+6 ستاره تیمش نمی‌داند.

بازخبر/اگرچه مدیران باشگاه سپاهان نام عیسی آل‌کثیر و برایان دابو را در لیست آسیایی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده‌اند، اما این دو بازیکن که هنوز در لیگ برتر فوتبال ایران هم برای سپاهان به میدان نرفته‌اند، کارت بازی‌شان توسط مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون صادر نشده و با توجه به قوانین AFC  نمی‌توانند تیم‌شان را در لیگ قهرمانان آسیا هم همراهی کنند.
اما ماجرا از هفته گذشته با حکم کمیته انضباطی سخت و دشوار شد و بر اساس حکم صادره آنها علاوه بر کسر 4 امتیاز در لیگ برتر، با جریمه مالی بی‌سابقه 40 میلیاردی هم مواجه شدند. ضمن اینکه براساس همین حکم 6 بازیکن اثرگذار سپاهان که پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی هستند، دیگر حق حضور در مسابقات لیگ برتر را ندارند و مدیران باشگاه برای اینکه بار دیگر زمینه را برای بازگشت‌شان فراهم کنند، باید قراردادهای این 6 بازیکن را اصلاح کنند.

پس از صدور این حکم مجتبی فریدونی، مدیرعامل سابق ذوب‌آهن، که در فضای مجازی بارها مخالفت خود را با قوانین جدید فدراسیون و سازمان لیگ درباره سقف بودجه اعلام کرده، از تبعات رای صادر شده در آسیا برای سپاهان گفت و در این مورد نوشت: «از آنجا که‌ در رأی کميته انضباطی تنها جريمه‌های در نظر گرفته‌ شده‌ برای‌ باشگاه‌ قابل استیناف خواهی است‌ و رأی اين کمیته قطعا تغيير نخواهد کرد، سپاهان صرفا در صورتی مجاز به‌ استفاده‌ از  اين 6 بازيکن خود (به‌ علاوه‌ عيسی آل‌کثیر و دابو) خواهد بود که‌ بتواند با اصلاحات موردنظر قراردادهای آنها را در سازمان‌ ليگ ثبت کند. در غير اين صورت‌ و شکایت احتمالی حريفان آسیایی، نتایج بازی‌ها سه‌ بر صفر به‌ نفع رقبا خواهد شد.»

البته پس از انتشار این موضوع در رسانه‌ها مهدی سلیمی با انتشار یک استوری با قطعیت از این موضوع گفت که 6 بازیکن سپاهان هیچ مشکلی برای حضور در ترکیب تیم برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارند، اما ماجرا به همین سادگی هم نیست

با این وصف مورایس در مصاف دوشنبه شب برابر نیروی هوایی عراق علاوه بر در اختیار نداشتن عیسی آل‌کثیر و برایان دابو، با مشکل استفاده از 6 بازیکن (از این جمع کاوه رضایی به دلیل مصدومیت با سپاهان به عراق سفر نکرده) یادشده هم مواجه است. مگر اینکه فدراسیون طی زمان باقی‌مانده تا شروع دیدار سپاهان برابر نماینده عراق راهی برای فرار سپاهانی‌ها از این مشکل برای آنها پیدا کند. در غیر این صورت ممکن است شرایط به سمتی پیش برود که طلایی‌پوشان اصفهانی با تیمی نصفه و نیمه به مصاف نیروی هوایی بروند و شاهد یک اتفاق بی‌سابقه و عجیب در ورزشگاه فرانسو حریری باشیم./ورزش 3

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *