آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

واکنش فدراسیون فوتبال به ماجرای قرارداد ۱۵ میلیاردی با همسر یک بازیکن

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال قرارداد ۱۵ میلیاردی با همسر یک بازیکن را تکذیب کرد.

بازخبر/منصور قنبرزاده درمورد موارد تخلف یک تا ۲ باشگاه که در نامه سازمان بازرسی کل کشور نیز به آن اشاره شده است، اظهار داشت: ابتدا درگذشت محسن زمانی، داور پیشکسوت را تسلیت گفته و و روز داور را به همه داوران تبریک می‌گویم. فلسفه وجودی کارگروه ناظر و مشورتی ناظر بر قراردادها این است که پس از اینکه قرارشد سازماندهی قراردادها که یک پروژه ملی بود و فدراسیون و نهادهای بالادستی مثل وزارت ورزش و نهادهایی که در بحث مالی باشگاه‌ها مشارکت داشتند مثل سهام عدالت و سازمان صنایع و نوسازی مکاتباتی با رده‌های بالای کشور داشتند که روی عملکرد مالی باشگاه نظارت و تعادلی در این مسائل وجود داشته باشد، این کارگروه با نظارت مستقیم رئیس فدراسیون و احکام او تشکیل شد.

وی افزود: از ابتدا قرار شد این کارگروه مطابق دستورالعمل‌ها و رعایت سقف بودجه نظارت مستمر و پایدار داشته باشد. سازمان بازرسی کل کشور ورود کرد. برخی سوال کردند آیا ورود برخی نهادهای نظارتی به منزله ورود شخص ثالث به فوتبال محسوب می‌شود یا خیر؟ سازمان بازرسی مطابق وظایف خود که در قانون اساسی تعریف شده باید به هر تشکیلاتی که به هر نحوی از منابع دولتی استفاده می‌کند ، حق ورود و بازرسی دارد. حدود ۱۳ باشگاه ما از منابع دولتی شبه دولتی یا منابع عمومی کشور استفاده می‌کنند. از سازمان بازرسی نماینده‌ای به کارگروه دعوت می‌شود و در جلساتی که با تاج داشتیم و روی یک تا ۲ موضوع مبهم بحث کردیم نیز این نماینده حضور داشت. اجازه بدهید از لفظ تخلف استفاده نکنم. در این دستورالعمل مقرراتی تعریف و با داشتن مصوبه هیات رییسه فدراسیون، به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

نایب رئیس دوم فدراسیون تاکید کرد: در میام این حجم وسیعی از قراردادها، چند مورد اشکالاتی داشت. برخی باشگاه‌ها روزهای آخر قراردادها را ثبت کردند اما در ادامه سازمان بازرسی با بررسی قراردادها در ابتدا خود سازمان لیگ را مورد سوال و توضیح قرار داد. به صورت مثال باشگاهی داشتیم که یا یک بازیکن ایرانی‌اش با وجود منعقد نشدن قرارداد ارزی، شیوه‌اش به نوعی دور زدن بود و ارزی می‌شد.‌یعنی قرارداد را ریالی بسته بودند که مطابق نوسان قیمت ارز، مبلغ این قرارداد تغییر می‌کرد. سازمان بازرسی گفت از این دستورالعمل تخطی شده و ما هم موضوع را به کمیته انضباطی منتقل کردیم.

قنبرزاده درمورد اینکه اعلام شده با یک بازیکن قرارداد ۵ میلیاردی بسته شده اما با همسر همان بازیکن که عضو تیم دیگری از همان باشگاه است قرارداد ۱۵ میلیاردی بسته شده است، گفت: صد در صد این خبر کذب است. باید حواسمان باشد بازیکنان و خانواده‌شان را به این شکل تخریب نکنیم. آن چیزی که در سازمان لیگ بود، این رقم نیست. در بحث والیبال هم اشرافی نداریم و چنین اتفاقی رخ نداده است. حتی آن بازیکن از مقامات قضایی حق پیگیری دارد.

وی افزود: دستورالعمل نباید چماقی باشد. رئیس فدراسیون و یحیی گل‌محمدی هم توضیح دادند و نباید زحمت بازیکن تحت الشعاع چنین خبرهایی قرار بگیرد. ورزشکار ممکن است پس از ۲_۳ سال رباط پاره کند و زندگی‌اش متحول شود./فارس
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *