آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

درآمد گمرکات هرمزگان در دولت سیزدهم به مرز یکهزار میلیارد ریال رسید

ناظر گمرکات هرمزگان، میزان درآمد گمرکات این استان را از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۹۳ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال اعلام کرد.

بازخبر/حسین سعیدی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این دولت میزان درآمد حقوق ورودی کالاها از گمرکات استان هرمزگان نیز افزون‌بر ۲۲۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ادارات کل گمرکات حوزه نظارت استان هرمزگان با عنایت به تمرکز سیاست‌های تحقق درآمدهای درج شده در قانون بودجه سنواتی با هدف عملیاتی شدن پیش بینی‌های منابع عمومی دولت، هم‌راستا با گمرک ایران و ارائه خدمات شبانه‌روزی در دوره‌های عملیاتی نسبت به تحقق این امر اقدام کرده که افزایش ۳۶۷ درصدی درآمدهای وصول شده در تمام ردیف‌های درآمدی اعم از سطوح ملی یا استانی بیانگر این موضوع است.

صادرات ۶۵ میلیون تن کالای غیرنفتی در دولت سیزدهم

مدیرکل گمرک بندر شهید رجایی با اشاره به کسب رتبه نخست رویه‌های واردات و ترانزیت توسط گمرکات هرمزگان در کشور، میزان صادرات کالای غیرنفتی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون از گمرکات این استان را ۶۵ میلیون تن به ارزش ۲۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گفته سعیدی؛ رویه واردات نیز از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت درآمد حقوق ورودی خودرو از گمرکات استان هرمزگان مبلغی افزون‌بر ۲۴۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۵۳۱ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات هرمزگان، درآمد واردات تلفن همراه از گمرکات استان در این مدت را ۲۳۰ میلیارد ریال (بیش از ۶۰۰ دلار) اعلام کرد که ۱۸ درصد افزایش داشته و در سایر ردیف درآمدهای گمرک نیز مبلغی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

کشف ۲۹۰ فقره پرونده‌ به ظن قاچاق

سعیدی، میزان پرونده‌های کشف شده به ظن قاچاق از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون را نیز ۲۹۰ فقره به ارزش ۵۲ هزار میلیاردریال اعلام کرد.

وی انجام بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های گمرکی در تمامی رویه‌ها در گمرکات هرمزگان، خروج شبانه‌روزی کالاهای اساسی و دارویی از گمرکات، ارایه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی، راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری واردات با استفاده از ظرفیت این شرکت‌ها، برقراری زیرساخت فیبرنوری گمرک و دفترخانه‌های گمرکی در قشم، احداث گمرک لافت، احداث منازل سازمانی ۶۵ واحدی گمرک شهید رجایی و انبار نگهداری نمونه شاهد را از دیگر اقدامات شاخص گمرکات استان هرمزگان برشمرد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *