آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پشت پرده دیدار نکردن ۲ مرجع تقلید معروف با ابراهیم رئیسی

روزنامه دنیای اقتصاد در مطلبی به این سوال پاسخ داده است که«چرا آیات عظام جوادی آملی و شبیری زنجانی با رئیسی دیدار نکردند؟»

بازخبر/سفر روز دوشنبه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور به قم و دیدارش با برخی از مراجع تقلید این سوال را ایجاد کرد که چرا رئیسی در این سفر تنها با سه تن از آیات عظام دیدار کرد. ابراهیم رئیسی روز دوشنبه که برای شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد به قم سفر کرده بود، با آیات عظام سبحانی، نوری‌همدانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها این مراجع تقلید در خصوص گرانی و تورم، مسکن و ارزش پول ملی توصیه‌های مهمی به رئیس‌جمهور کردند. اما در این بین خبری از دیدار رئیس‌جمهوری با آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله شبیری زنجانی منتشر نشد. آخرین دیدار رئیس‌جمهوری با این مراجع مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

براساس اطلاعاتی که «دنیای اقتصاد» به دست آورده است دلیل عدم انجام دیدارهای رئیسی با این علما عدم حضور آنها در قم بوده است.

مطابق یک سنت دیرین بسیاری از مراجع فصل گرما (تیر و مرداد) به شهرهای دیگر یا مناطق اطراف قم سفر می‌کنند و اوایل شهریور ماه به قم بازمی‌گردند. ظاهرا آیت‌الله جوادی آملی نیز امسال مطابق این رسم قدیمی در قم حضور نداشته و همچون سال‌های گذشته دو ماه اول تابستان ضمن اقامت در دماوند در مسجدی در این شهر اقدام به برگزاری کلاس‌های درس و سخنرانی و اقامه نماز می‌کنند.

دلیل عدم ملاقات با آیت‌الله شبیری زنجانی نیز همچون آیت‌الله جوادی‌آملی عدم حضورشان در قم بوده است. ایشان نیز طبق روال سال‌های گذشته بعد از دهه اول محرم به مشهد سفر کرده‌اند.

سفر به مناطقی خارج از قم در تابستان یک سنت دیرینه در حوزه علمیه قم است همچنان‌که طی سال‌های گذشته مرحوم اردبیلی و آذری‌قمی به روستای خاوه قم می‌رفتند. همچنین آیت‌الله بروجردی در روستای وشنوه قم اقامت می‌گزیدند. برخی دیگر از علما همچون آیات عظام صافی و بهجت نیز در این ایام به مشهد می‌رفتند./خبرآنلاین

پسندیدم(0)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *