آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۳۲ ماده از ۷۲ ماده لایحه حجاب و عفاف جرم انگاری است

بازخبر/حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: بعد از اغتشاشات سال گذشته بود که عفاف و حجاب مورد حملات بیگانگان قرار گرفت. وی بیان کرد: مردم این مرز و بومِ عفیف و پاکدامن، دلواپس آینده فرزندان خود هستند و از این رو لایحه […]

بازخبر/حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: بعد از اغتشاشات سال گذشته بود که عفاف و حجاب مورد حملات بیگانگان قرار گرفت.

وی بیان کرد: مردم این مرز و بومِ عفیف و پاکدامن، دلواپس آینده فرزندان خود هستند و از این رو لایحه عفاف و حجاب از طریق دولت به مجلس ارسال و برای بررسی آن در مجلس وقت زیادی صرف شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس پای کار ایستاد و این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت. دو کمیته قضائی و فرهنگی در کمیسیون قضائی مجلس تشکیل شد و حدود ۱۵۰۰ پیشنهاد نمایندگان درباره آن دریافت شد و علاوه بر این نخبگان، حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان پیشنهادات خود را ارائه کردند که اگر به صورت رسمی بارگذاری شود، پس از بازگشت نمایندگان از حوزه انتخابیه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم سریع‌تر مصوبات این لایحه به شورای نگهبان ارسال شود و کامل‌ترین و جامع‌ترین لایحه اجرایی شود، گفت: لایحه عفاف و حجاب ۷۲ ماده دارد که بخش ابتدایی آن در خصوص مباحث فرهنگی است که از ۷۲ ماده در شورای عالی فرهنگی به ۴۰ ماده رسید و مسائل روز نیز به آن اضافه شد و ۳۲ ماده دیگر مربوط به مسائل جرم انگاری است.

آقاتهرانی متذکر شد: لایحه عفاف و حجاب پس از قانون حمایت از خانواده و صیانت از فضای مجازی، سومین موضوعی است که به صورت اصل ۸۵ در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد./ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *