آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بندر سیریک برای افتتاح در سفر رییس جمهور به هرمزگان آماده شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر چندمنظوره سیریک که می‌تواند در معیشت مردم شرق استان بسیار تاثیرگذار باشد، آماده افتتاح در سفر دور دوم رییس جمهور به هرمزگان است.

بازخبر/حسین عباس‌نژاد روز شنبه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ دریایی و بندری طی ۲ ساله دولت سیزدهم در هرمزگان به عنوان قطب اقتصاد دریایی کشور اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح توسعه بندر بوموسی برای تامین رفاه مردم جزیره و ارتباط و اتصال بهتر با سرزمین اصلی و همچنین کلنگ زنی مجتمع بندری مکران که بزرگترین مرکز اقتصادی کشور بعد از بندرشهید رجایی خواهدشد، نیز از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر هرمزگان در سفر رییس جمهور به هرمزگان است.

وی بیان کرد: افتتاح بندر چندمنظوره خمیر نیز مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم است که این طرح در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل و همچنین صادرات و واردات موادمعدنی موجود در معادن غرب استان هرمزگان انجام شد تا با عملکرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، بتواند اقتصاد کشور را در وضعیت بهتری قرار دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: همچنین مرحله سه بندرشهید رجایی نیز در این مدت به بهره‌برداری رسیده و اکنون در راستای رفع مشکلات این بندر گام برداشته‌ایم.

عباس‌نژاد یادآورشد: در راستای تقویت ایمنی بنادر با افتتاح برج کنترل جدید که مرتفع‌ترین برج کنترل بنادر سراسر کشور است، نظارت خود را بر فعالیت‌های دریامحور گسترده‌تر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه توسعه گردشگری دریایی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شده و با افتتاح این پروژه در سال‌های آینده استان از لحاظ گردشگری با توسعه و تحول قابل توجهی روبرو خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به شرایط کشور در بحث عملکرد با ۸۰ میلیون تن ظرفیت در بندرشهید رجایی پیش رفته و توانسته‌ایم نیازهای کشور را برطرف کنیم و امیدواریم در آینده نیز با افزایش ظرفیت ترانزیت خود به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

گمرک بندرخمیر آغاز به کار کرد

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: با تلاش سازمان بنادر، اسکله‌ای در بندرخمیر ایجاد شده و به تبع آن گمرک بندرخمیر نیز کار خود را آغاز کرده است.

حسین سعیدی افزود: رویه پیله‌بری و ملوانی نیز که تنها در بندرخمیر فعال بود، از سال گذشته با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در بندر تیاب و سیریک نیز فعال شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات بازرگانان در گذشته، مراجعه به شهرستان بندرلنگه برای اظهار کالاهای خود بود که خوشبختانه این مشکل نیز برطرف شده است و از این پس در راستای ترخیص کالاهای اظهاری ضمانت‌نامه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان از ۶ ماه تا یک سال صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: در مکران نیز تفاهم‌نامه انبار اختصاصی و انتقال کالاها به صورت کانتینری را منعقد کردیم تا بخشی از چرخه اقتصاد کشور را جلو ببریم.

سعیدی با اشاره به اینکه گمرکات استان شامل پنج اداره‌کل و ۲۶ دفترخانه گمرکی است، گفت: گمرکات هرمزگان به‌تبع فعالیت سازمان بنادر در بندر شهید رجایی بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های گمرکی کشور را دربر دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *