آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

گرد و غبار و کاهش میدان دید افقی در هرمزگان پیش بینی شد

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: با تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور امروز (سه شنبه) در پاره ای از نقاط استان هرمزگان گرد و غبار همراه با کاهش میدان دید افقی پیش بینی می شود.

بازخبر/محمد کاملی دیرستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب ناپایداری های جوی و دریایی در نقاطی از استان مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات غربی و مرکزی رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تُند باد لحظه ای پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در پاره ای نقاط مرکزی استان نیز که شرایط بارشی مهیا نیست، تُندباد لحظه ای و گردوخاک موقت دور از انتظار نخواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: از این رو توصیه می شود شهروندان و هم استانی ها با توجه به ناگهانی بودن بارش ها و احتمال تقویت نقطه ای، از رفتن به مناطق مرتفع و آمد و شد در حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب کنند.

وی گفت: در روز جاری، دریای عمان با وزش باد جنوب شرقی کمی مواج و از ساعت های بعدازظهر تا اوایل شب با توجه به افزایش ابرناکی، تنگه هرمز و جزایر غربی نیز متلاطم پیش بینی می شود، در محدوده تنگه هرمز و بنادر مرکزی و غربی استان، افزایش لحظه ای سرعت باد و مواج شدن موقت دریا دور از انتظار نخواهد بود، از این رو توصیه می شود در مدت یاد شده احتیاط های لازم در رفت و آمدهای دریایی صورت پذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از اواخر امشب و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق دریایی استان افزایش سرعت باد جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی اظهار کرد: از لحاظ دمایی در روز جاری ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق استان مورد انتظار است و به تدریج در روزهای آینده یک تا ۲ درجه از میزان شدت گرما کاسته خواهد شد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴گانه خلیج فارس، یکی از مهم‌ ترین و راهبردی‌ ترین استان‌ های ایران است که از جاذبه‌ های منحصر به فردی چون جنگل‌ های بی‌ همتای حرا و مرغوب‌ ترین مروارید جهان و ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌ النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب‌ های نیلگون آن می‌ درخشد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *