آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
پس از ۶ ساعت تعمیرات فشرده؛

واحد شماره یک گازی نیروگاه بندرعباس وارد مدار شد

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: تعمیرات واحد شماره یک گازی این نیروگاه که در شرایط معمولی بیش از سه روز به طول می انجامد، با تلاش متخصصان این شرکت طی مدت ۶ ساعت به پایان رسید و دوباره به شبکه سراسری برق متصل شد.

بازخبر/از روابط عمومی نیروگاه بندرعباس، داریوش محمودی روز سه‌شنبه افزود: اهمیت این نیروگاه و واحدهای آن در تامین و پایداری شبکه برق استانی و سراسری موجب شد این تعمیرات در یک حرکت جهادی و در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی تصریح کرد: طولانی شدن تعمیرات واحد شماره یک گازی این نیروگاه می توانست موجب اختلال یا قطعی برق گردد که با توجه به نیاز کشور و شرایط آب و هوایی ویژه هرمزگان ، متخصصان و کارشناسان و کارگران غیرتمند نیروگاه با به حداقل رساندن زمان تعمیرات، افتخار دیگری را رقم زدند.

به گفته وی واحد شماره یک گازی که به‌دلیل غبار گرفتگی فیلتر هوای خنک‌کن ژنراتور، کمپرسور و بوشینگ‌های ترانس اصلی با هماهنگی دیسپاچینگ ملی از مدار خارج شده بود، پس از تعمیرات فشرده با تلاش متخصصان این نیروگاه، وارد مدار تولید شد.

محمودی اضافه کرد: در این عملیات، تعویض پیش‌فیلتر و سرویس فیلتر هوای ژنراتور، شست وشوی بوشینگ‌های ترانس اصلی، مقره‌های نگهدارنده، فیلتر هوای کمپرسور و تعویض توری رادیاتور آب‌خنک‌کن، سرویس خط لوله هیدرولیک و سرویس فیلترهای سرورهای استاپ‌والو و کنترل‌والو سوخت گاز و بازدید از کانال مسیر هوای ژنراتور پس از ۶ ساعت کار فشرده، با برنامه‌ریزی کارکنان ایثارگر بهره‌برداری توسط تیم تعمیرات با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآورشد: تمامی واحدهای این نیروگاه در حال حاضر با حداکثر توان در مدار تولید قرار داشته و روزانه به طور متوسط ۲۴ هزار مگاوات‌ساعت، برق تولید می‌کند.

نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *