آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استاندار هرمزگان در شورای مسکن:

اراضی پشتیبان طرح جوانی جمعیت در هر شهرستان مشخص شود

استاندار هرمزگان گفت: برای خانواده‌های مشمول این طرح در هر شهرستان باید اراضی پشتیبان مشخص شود تا در صورت تقاضا برای دریافت مشکلی برای اهدای زمین وجود نداشته باشند.

بازخبر/مهدی دوستی روز پنجشنبه در یازدهمین نشست شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به اهتمام استان بر تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: چالش فعلی کشور در حوزه جمعیت است و برای تشویق مردم به فرزندآوری تعریف بسته‌های تشویقی از جمله اهدای زمین رایگان است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم سرعت بخشی در روند احداث منازل مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به تسریع ساخت منازل مسکونی کمک کند، تامین سهم آورده اولیه از سوی متقاضیان است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در سطح استان زمین به میزان کافی برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده و پیگیری‌ها و اقدامات در جهت ساخت منازل با کیفیت در حال انجام است، گفت: آنچه از مردم استان انتظار می‌رود اینکه در اجرای این طرح بزرگ ملی که می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در جامعه داشته باشد، همکاری داشته و سهم آورده خود را تامین و واریز کنند.

دوستی با بیان اینکه در حال تدوین یک بسته امتیاز دهی به متقاضیان هستیم که بر مبنای آن به متقاضیانی که واریزی خود را به موقع انجام می‌دهند، افزود: در هنگام تحویل منزل مزایایی تعلق خواهد گرفت، این مزایا پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد، از سوی دیگر با توجه به اینکه به دنبال ساخت سریع‌تر و تحویل منازل در زمان مناسب هستیم که یک مهلت قانونی برای سایر افراد متقاضی‌ تعیین می‌شود و در صورت واریز نشدن سهم آورده اولیه، امتیاز مسکن از آنها سلب و به سایر متقاضیان داده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از عملکرد مثبت شهرستان بستک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و گفت: فرمانداران و مدیران راه و شهرسازی نیز توجه داشته باشند هر چه میزان پیشرفت کار بیشتر باشد، اشتیاق مردم برای واریز سهم آورده و احداث سریع‌تر منازل بیشتر و امید آنها به خانه دار شدن افزایش می یابد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: با توجه به نیاز صنایع در حوزه ساخت مسکن برای کارکنان خود و احصا تقاضای مجدد مردم، پیشنهاد بازگشایی دوباره سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس به وزارت راه و شهرسازی داده خواهد شد.

شناسایی ۷۵ مشاور املاک متخلف

دوستی در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت شناسایی و برخورد با مشاوران املاک اشاره کرد و ادامه داد: مطابق بازرسی‌های انجام شده در شهر بندرعباس تاکنون ۷۵ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شده که ۶ مورد پلمپ و ۱۵ مورد نیز مجوز دریافت کردند و باید با سرعت ۵۴ مشاور املاک دیگر نیز تعیین تکلیف شوند.

امید مردم به خانه‌دارشدن افزایش یابد

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات حوزه مسکن مرتبط با مشاوران املاک متخلف و بدون مجوز است که باید بدون اغماض با آنها برخورد شود.

تا کنون ۱۳۰ هزار نفر در استان هرمزگان در نهضت ملی مسکن هرمزگان نام نویسی کرده اند که سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است و درحال حاضر ۳۰ هزار نفر دارای شرایط هستند./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *