آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون دریایی سازمان بنادر مطرح کرد؛

ضرورت توجه به جایگاه اقتصاد دریامحور در برنامه هفتم سند تحول دولت

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برجسته کردن نقش اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم سند تحول مردمی دولت سیزدهم را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.

بازخبر/مجید علی‌نازی سه‌شنبه شب در حاشیه نشست تخصصی مدیران دریایی کشور در جزیره کیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برجسته کردن اقتصاد دریاپایه در تصمیم‌گیری‌های درون سازمانی و اجرای طرح مطالعاتی و راهبردی با کمک فناوری‌های روز دنیا از جمله اقدامات سازمان بنادر برای توسعه اقتصاد دریا محور است.

وی در ادامه به امضای تفاهم‌نامه همکاری منطقه آزاد کیش و بنادر و دریانوردی هرمزگان در بهمن‌ماه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پیرامون این موضوع نشست مشترکی با معاون توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد کیش برگزار و مباحثی از جمله احداث ساختمان مرجع دریایی و موضوع واگذاری زمین آن از منطقه آزاد کیش به سازمان بنادر و دریانوردی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح مصوبات این نشست تصریح کرد: به زودی تفاهم‌نامه‌هایی برای احداث یکی از بزرگترین ساختمان‌های مرجع دریایی برای کنترل و پوشش راداری منطقه و همچنین ایجاد بزرگترین مرکز مقابله با آلودگی زیست محیطی در جزیره کیش که می‌تواند نقش به‌سزایی در حفاظت محیط زیست دریایی این جزیره داشته باشد، به امضا می‌رسد.

استقرار شناورهای ناجی در جزیره کیش

علی‌نازی همچنین از استقرار شناورهای جستجو و نجات دریایی(ناجی) در جزیره کیش خبرداد گفت: با راه‌اندازی این شناور، دریانوردی و تجارت دریایی در کیش و آب‌های اطراف ایمن‌تر و یک آرامش خاطری برای دریانوردان ایرانی و دریانوردان سایر کشورها ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد: به زودی یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ بین پردیس دانشگاه تهران، سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد کیش تاسیس در راستای پذیرش و تربیت در رشته‌های دریانوردی(علوم دریایی) در شعبه کیش امضا می‌شود که براساس آن همچنین از امکانات این دانشگاه در راستای توسعه آموزش دوره‌های کوتاه مدت و میان مدت دریانوردی و کمک به موسسات آموزش دریانوردی استان هرمزگان بهره‌برداری لازم انجام خواهد شد.

توسعه تجهیزات دریایی و تولید محصولات دانش‌بنیان

معاون امور دریایی سازمان بنادر در خصوص برنامه‌های این سازمان برای مباحث حوزه گردشگری دریایی در استان هرمزگان نیز گفت: بحث گردشگری و مسافرت‌های دریایی یکی از مباحث جدی معاونت دریایی است که در این زمینه به دنبال تولید، نوآوری و توسعه تجهیزات دریایی از جمله شناورهای مسافری با حمایت از محصولات دانش‌بنیان هستیم.

علی‌نازی با اشاره به اهمیت توسعه تجهیزات دریایی به ویژه در استان‌های ساحلی جنوب بیان کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی با کمک مراکز دانش‌بنیان در حال طراحی است که شناورهای رورو-پسنجر (باری- مسافری) منطقه‌ای که بتوانند نسبت به لندینگ‌کرافت‌های موجود از استانداردهای بیشتری برخوردار باشند، تولید شود.

دریانوردی و خدمات‌رسانی به جزایر را ایمن‌تر می‌کنیم

وی با بیان اینکه تسهیلات وجوه اداره شده برای راه‌اندازی این نوع شناورها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار سرمایه‌گذاران و مالکان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد بحث دریانوردی و خدمات‌رسانی به جزایر را ایمن تر کنیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بنادر تقویت همکاری بین سازمان بنادر و منطقه آزاد کیش برای بهره‌وری بهینه در فعالیت‌های تجاری در منطقه آزاد کیش را از دیگر دستاوردهای این نشست عنوان کرد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *