آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

افشای حقیقت تلخ درباره ۸۱ هزار خانوار ایرانی

رئیس گروه حمایت های مستقیم و اقدامات جبران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ارایه خدمات هدفمند به اقشار مختلف سالمندان و نیز نیازهای متنوعی که دارند نیازمند پنجره واحد ارایه خدمت به این گروه سنی و جمعیتی هستیم.

بازخبر/رئیس گروه حمایت های مستقیم و اقدامات جبران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ارایه خدمات هدفمند به اقشار مختلف سالمندان و نیز نیازهای متنوعی که دارند نیازمند پنجره واحد ارایه خدمت به این گروه سنی و جمعیتی هستیم.

راضیه آراسته افزود: جنس نیاز سالمندان در هر محله، منطقه و پهنه تهران با یکدیگر متفاوت است و براساس داده هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار دارد می توان این نیازها را به مجموعه های حمایتی مانند شهرداری و بهزیستی منتقل کرد تا این نهادها بر اساس اطلاعات دریافتی نسبت به ارایه خدماتی که می توانند، اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اینک و براساس معیارهای این وزارتخانه بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۹۱ سالمند بالای ۶۵ سال در کشور زندگی می کنند، گفت: براساس داده های جمع آوری شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۸۱ هزار و ۶۶۸ خانوار دارای سرپرست  ۶۵ سال به بالا در کشور وجود دارند که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند و تنها درآمدشان یارانه است. موضوعی که حمایت از این گروه از سالمندان را دارای اهمیت دو چندانی کرده است.

رئیس گروه حمایت های مستقیم و اقدامات جبران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای اتصال به سامانه های شهرداری برای ارایه اطلاعات خانوارها مطابق با قوانین و مقررات و حفظ محرمانگی آمار خبر داد و افزود: بزودی سامانه های این وزارتخانه به مراجع مربوطه متصل خواهد شد و می توان از اطلاعات ارایه شده برای هدفمند کردن خدمات قابل ارایه به گروه های محروم و کم برخوردار جامعه و نیز اقشار با گروه سنی مشخص از جمله سالمندان استفاده کرد./ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *