آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تعهد استان هرمزگان در سال‌جاری ایجاد ۲۹ هزار شغل است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: تعهد ایجاد فرصت شغلی در این استان امسال ۲۹ هزار نفر تعیین شده که تاکنون بیش از هفت هزار شغل ایجاد شده است.

بازخبر/عادل شهرزاد روز یکشنبه افزود: تعهد استان سال گذشته ایجاد اشتغال برای حدود ۳۹ هزار نفر بود که خوشبختانه بیش از تعهد یعنی به تعداد ۵۰ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد که یا خویش‌فرما بوده که با تسیهلات برای خود شغل ایجاد کرده و یا در یکی از واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان شروع به کار کردند.

وی بیان کرد: البته عددی که پارسال در سامانه رصد نشان می‎داد، حدود ۵۲ هزار نفر بود که طبق راستی آزمایی با وزارت کارو پایش صورت گرفته، از این تعداد ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ثبت نهایی شد.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: از این ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر، حدود ۹ هزار نفر در حوزه کسب و کار و دستگاه های حمایتی استان ایجاد شغل کردیم، یعنی آن‌هایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و به شکلی در دستگاه‌های حمایتی بودند، شغل دار شدند.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ نیز میزان اشتغالی که در استان هرمزگان ایجاد شد، حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر بود، ابراز کرد: به طور قطع تا پایان سال باتوجه به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در دستگاه‌های مختلف، دستاوردهای بسیار بهتری در حوزه اشتغال خواهیم داشت.

شهرزاد همچنین با اشاره به اینکه استان هرمزگان در کاهش نرخ بیکاری نیز رتبه یک کشور را داشته است، گفت: از آن جایی که یکی از پردردسرترین کارها در هر کشوری ایجاد شغل است لذا به همین جهت همه دولت‌ها در دنیا یکی از شاخص‌هایی که از خودشان معرفی می‌کنند، میزان ایجاد شغل است.

وی با اشاره به سرانه ایجاد شغل به ازای هر نفر گفت: در بحث صنایع مادر و صنایع دیگر حدود چهار و نیم تا پنج میلیارد تومان برای هر فرد، برای صنایع پایین دستی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در بخش زراعی و باغی متوسط سرانه شغل ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، در حوزه صنایع دستی، گردشگری و خدماتی حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیون تومان است.

معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: شغلی که ایجاد می‌شود، ثابت است و در هیچ کدام از شغل هایی که بیان شد شغلی‌های فصلی و موقت را لحاظ نکردیم که اگر لحاظ می‌کردیم طبیعتا خیلی بیشتر می‌شد.

احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل در هرمزگان از برنامه‌های مهم در اولویت دولت سیزدهم است که با ایجاد اشتغال مجدد کارگران، از ایجاد تبعات سوء اجتماعی برای خانواده‌های این افراد پیشگیری شده است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *