آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۱۲۹ هزار تُن ماهیان سطح‌زی در آب‌های هرمزگان صید شد

مدیرکل شیلات هرمزگان از صید ۱۲۹ هزار تُن ماهیان سطح زی در آب‌های این استان خبر داد و گفت: هرمزگان با صید این گونه آبزیان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

بازخبر/مسعود بارانی افزود: قدرت احیا و زادآوری بالای اینگونه ماهیان، اجازه صید تا ۸۰ درصد را به صیادان می دهد، بدون آنکه این ماهیان در معرض خطر قرار گیرند.

وی بیان کرد: ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، شورت، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می دهند.

مدیرکل شیلات هرمزگان توضیح داد: آب های جنوب قشم، بندر جاسک، بندرلنگه و پارسیان از صیدگاه های اصلی ماهیان سطح زی ریز در استان هرمزگان است.

بارانی با اشاره اهمیت صید و صیادی در هرمزگان و ارتزاق افزون بر ۳۵ هزار خانوار هرمزگان با فعالیت صید و صیادی تصریح کرد: این استان با برخورداری از ۲۰ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود پنج هزار شناور صیادی در قالب ۷۴ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با قدردانی از تلاش های جامعه صیادی هرمزگان و همچنین سیاست های ابلاغی دولت مردمی که منجر به این موفقیت شده است، گفت: خوشبختانه با حمایت های سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان گام های خوبی با پیگری شیلات هرمزگان در راستای صید و صیادی پایدار و مسئولانه و حفط منافع دراز مدت جامعه صیادی برداشته شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان یادآورشد: استان هرمزگان با صید افزون بر ۳۲۱ هزار تُن توانسته بیش از ۴۴ درصد صید آب‌های جنوب کشور را به خود اختصاص دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *