آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رییس شیلات ایران: هیچ بخشنامه‌ای مانع فعالیت صیادان نشود

رییس سازمان شیلات ایران گفت: هیچ بخشنامه‌ای نباید باعث توقف فعالیت روزمره صیادان و بهره‌برداران حوزه شیلات شود بلکه با هماهنگی با بهره‌برداران جامعه صیادی تقویم زمان‌بندی ارائه و طبق آن عمل شود.

بازخبر/حسین حسینی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی بااتحادیه و نمایندگان جامعه صیادی هرمزگان با اشاره به اینکه صید و صیادی بخش قابل توجهی از اشتغال و معیشت ساحل نشینان را دربرگرفته است، افزود: اولویت مجموعه شیلات نیز پایداری بهره‌برداری از دریاست.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات و بازنگری در امور صید و صیادی را در دستورکار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: سازمان شیلات ایران موافق با واگذاری یکسری اختیارات به استان‌ها است، چرا که همگی در مسیر خدمت به بهره برداران و در راستای سیاست‌های سازمان هستیم.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در برخورد با متخلفان احتمالی صید و صیادی حفظ حرمت و کرامت جامعه صیادی یک اولویت است که همواره در دستور کار قرار دارد .

وی استفاده از نظرات و تجربیات جامعه صیادی را حتی در صدور مجوز صید بسیار راهگشا ذکر کرد و گفت: بی شک دانش این قشر می‌تواند در مدیریت ذخایر و پایداری صید و صیادی کمک رسان باشد.

افزایش قدرت موتور ناوگان صیادی با استانداردسازی صید

وی همچنین با اشاره به اینکه هر روش صیدی که آبزیان نابالغ را صید کند ممنوع و مخرب است، اظهار کرد: اگر در صید و صیادی به سمت روش استاندارد برویم قدرت موتور ناوگان صیادی را هم می‌توان بدون نگرانی افزایش داد.

حسینی تصریح کرد: در بحث افزایش قدرت موتور ناوگان صیادی، جابه جایی و نقل و انتقالات آیین نامه‌ها به روز خواهد شد و بی ‌شک با واگذاری این اختیارات به استان‌ها ‌تسریع حاصل می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری‌های مدیریت بنادر صیادی اولویت نخست، تعاونی صیادی است اما این مهم با امتیاز دهی که در واقع رضایت جامعه صیادی نقش مهمی در آن دارد و از طریق فراخوان عمومی اتفاق می‌افتد.

حسینی همچنین با اشاره به اهمیت استان هرمزگان در فعالیت‌های شیلاتی به ویژه صید و صیادی گفت: استان هرمزگان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های خوب در کنار تعامل و پیگیری مجموعه شیلات و بهره برداران توانسته گام‌های خوبی در مسیر توسعه بیش از پیش فعالیت‌های شیلاتی بردارد.

نگاه ویژه به فعالیت‌های شیلاتی تثبیت کننده اشتغال است

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز برپایی چنین نشست‌هایی را نشان از همدلی خوب جامعه بهره بردار و مجموعه شیلات کشور دانست و گفت: نگاه ویژه به فعالیت‌های شیلاتی تثبیت کننده و توسعه دهنده اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی است.

احمد جباری افزود: وجود ظرفیت‌های بزرگ صید، صیادی و بندری در استان هرمزگان مستلزم حمایت و نگاه ویژه به این ظرفیت هاست که هم تثبیت کننده اقتصاد و اشتغال جامعه شیلاتی و هم توسعه دهنده این مهم در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار باشد.

وی با اشاره به اینکه الکترونیکی و سامانه ای شدن مجوزها و همچنین اجازه نامه‌های صید و صیادی می‌تواند راهگشا باشد، تاکید کرد: این سامانه‌ها تنها در راستای سهولت خدمات دهی به جامعه صیادی و افزایش رضایت‌مندی مردم باشد .

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اظهار کرد: صدور مجوز از هر سامانه‌ای باید با نظارت شیلات و تنها برای جامعه صیادی و صیادان واقعی صورت بگیرد.

وی افزود: مجلس آمادگی قاطع برای قانون‌گذاری در راستای خدمات رسانی به جامعه صیادی و همچنین تغیر در قوانین نا کارآمد در راستای رضایت مندی جامعه صیادی و مردم دارد.

بیش از ۳۵ هزار صیاد با چهار هزار و ۷۰۰ فروند شناور صیادی معادل ۵۰ درصد کل کشور در استان هرمزگان مشغول به فعالیت هستند. این استان به عنوان قطب شیلاتی کشور با صید سالیانه حدود ۳۱۵ هزار تن انواع آبزیان، ۴۵ درصد صید جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *