آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
وزیر جهاد کشاورزی :

مطالبات کشاورزان تا دو هفته آینده پرداخت می‌شود/افزایش تولید ۸۲ درصدی گندم

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نسبت به سال ۱۴۰۰، تولید گندم ۸۲ درصد افزایش یافته است، گفت: بخش عمده مطالبات کشاورزان در بخش گندم ظرف مدت دو هفته آینده پرداخت می‌شود.

بازخبر/در نشست علنی امروز – دوشنبه دوم مرداد- مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد بررسی نحوه سیاستگذاری دستگاه‌های متولی در حوزه مدیریت بازار کالاهای استراتژیک گندم و برنج در کشور در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با حضور در صحن علنی در روند بررسی این گزارش با اشاره به تامین گندم مورد نیاز در کشور بیان داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ حدود دو میلیون هکتار کشت آبی گندم و نزدیک به چهار میلیون هکتار هم کشت گندم به صورت دیم زار بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاثیر شرایط آبی در تولید گندم، اظهار داشت: میزان خرید گندم تا امروز از مرز ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گذشته است، در مقایسه با سال گذشته خرید گندم نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است و نسبت به سال ، ۱۴۰۰ هم امسال ۸۲ درصد افزایش تولید گندم را داشتیم.

نیکبخت اضافه کرد:پیش بینی این است که تا پایان فصل برداشت و زمان خرید گندم، تولید این محصول استراتژیک از مرز ۸ میلیون تن خواهد گذشت، این رکورد مهمی در چند سال گذشته محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال نسبت به سنوات گذشته گندم کمتری را واردات خواهیم کرد، گفت: این اقدام صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت، تلاش می کنیم برای تولید این محصول استراتژیک با توجه به محدودیت منابع آبی به سمت افزایش عملکرد برویم.

وی افزود: برنامه جهاد کشاورزی به این صورت است که با استفاده از کشاورزی دانش بنیان، افزایش بهره وری؛ هوشمند سازی، عملکرد را افزایش دهیم، مسئولیت این کار را به سازمان تحقیقات ، اموزش و ترویج کشاورزی دادیم که به صورت متمرکز کار پژوهش‌های کاربردی و استفاده از تحقیقات کاربردی را از طریق آموزش و ترویج در بخش کشاورزی انجام دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: تا امروز نزدیک به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی خرید گندم بوده است که ما تا حدود ۶۶ هزار میلیارد را پرداخت کردیم و با پیگیری های انجام شده ظرف دو هفته آینده عمده بدهی و مانده مطالبات کشاورزان در بخش گندم را پرداخت می کنیم./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *