آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ترفند باورنکردنی پشت‌کنکوری‌ها برای تحصیل پزشکی

یک پژوهشگر حوزه مهاجرت از تغییر ملیت برخی پشت‌کنکوری‌ها برای پذیرش در دانشگاه‌های معتبر ایران به عنوان دانشجوی خارجی خبر داد.

بازخبر/علی تهمک پژوهشگر حوزه مهاجرت با اشاره به اینکه بعد از فروکش کردن تب و تاب کنکور، میزان تماس با دفاتر مهاجرتی برای دریافت اقامت برخی کشور‌های همسایه افزایش یافته است، گفت: اکثر تماس‌گیرندگان افرادی هستند که در رشته‌های تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های معتبر کشور قبول نشده‌اند و حالا به دنبال راهی جایگزین برای ورود به دانشگاه هستند.به

گفته وی، دور زدن قوانین و مهاجرت موقت یکی از همین راه‌ها است.

این پژوهشگر حوزه مهاجرت افزود: این افراد پس از اقامت در کشور‌های مقصد، اقدامات مختلفی انجام می‌دهند تا تابعیت آن کشور را دریافت کنند. به طور مثال، بعد از ورود به کشور عراق، استشهادیه محلی جمع می‌کنند که بگویند اصالتا عراقی هستند تا بتوانند شناسنامه عراقی دریافت کنند.

علی تهمک با بیان اینکه کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان در صدر درخواست‌های دانشجویان ثروتمند ایرانی برای تابعیت قرار دارند، ادامه داد: مهاجران به محض دریافت پاسپورت و شناسنامه کشور مقصد به عنوان دانشجوی مهمان به کشور باز می‌گردند و در پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های ایران با صرف هزینه‌های گزاف در رشته‌های پزشکی ادامه تحصیل می‌دهند.

او با اشاره به اینکه در بیشتر موارد حتی نیاز به حضور در کشور مقصد هم نیست، گفت: به گفته دانشجویان، هزینه پاسپورت ۲۰۰ میلیون تومان است و نیازی نیست که به کشور مقصد بروند؛ تنها لازم است که مدارک خودشان را به دفاتر مربوطه ارسال کنند تا پاسپورتشان ۲ ماهه حاظر شود.

وی ادامه داد: اسامی روی پاسپورت همان اسم ایرانی است، اما انگار هویت فرد صادره از کشور عراق است.

علی تهمک افزود: بعد از دریافت پاسپورت، کار‌های ثبت‌نام در دانشگاه‌ها توسط برخی دفاتر مهاجرتی خاص انجام می‌شود.

وی گفت: این دانشجویان هزینه‌های بیشتری نسبت به پذیرش در دانشگاه‌های آزاد پرداخت می‌کنند تا به هدف خود یعنی دریافت مدرک پزشکی و یا دندان‌پزشکی از دانشگاه‌های معتبر ایران برسند./باشگاه خبرنگاران

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *