آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون برق و انرژی وزیر نیرو:

واحدهای نیروگاه بندرعباس برای گذر از تابستان روند تولید خود را ادامه دهند

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: باتوجه به قرار داشتن در فصل گرما و پیک بار، واحدهای نیروگاه بندرعباس، روند تولید حداکثری خود را ادامه دهند تا با اطمینان کامل تابستان امسال بدون خاموشی سپری کرده و شاهد تولید پایدار و مستمر برق در سطح کشور باشیم.

بازخبر/همایون حائری روز شنبه در بازدید از نیروگاه بندرعباس و تعمیرات اضطراری واحد چهار بخار، در جریان تعمیرات رفع عیب در بخش بویلر و تعویض لوله های معیوب ریهیت سرد و واتروال در طبقه هشتم بویلر و در ارتفاع حدود ۴۰ متری از سطح زمین، قرار گرفت و بر انجام سریع‌تر تعمیرات تاکید کرد.

وی ضمن دستور ویژه بهینه سازی و رفع مشکلات فنی واحدهای نیروگاه، از اتاق فرمان های بهره برداری آن نیز بازدید و ضمن دیدار با کارکنان قسمت‌های یادشده، آخرین وضعیت واحدهای مورد بهره‌برداری و روند تولید را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و افزود: مشکلات و نیازمندی‌های کارکنان و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات، با توجه به تامین برق ۴۰ درصدی برق استان توسط این نیروگاه، اولویت اصلی وزارت نیرو است و این اطمینان را داد که منابع مالی مورد نیاز به این امر اختصاص می یابد.

بومی سازی پنج هزار قطعه نیروگاهی از افتخارات نیروگاه بندرعباس در دولت سیزدهم است

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس نیز به تشریح دستاوردهای مهم این واحد نیروگاهی پرداخت و عنوان کرد: نیروگاه بندرعباس با توجه به ظرفیت علمی، فنی و تجربی که در اختیار دارد توسط کارشناسان جوان و متخصص بومی توانست در سال ۱۴۰۱ حدود پنج هزار قطعه تولید و یا بر ساخت این قطعات راهبری و نظارت داشته باشد که حدود یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی‌داشت که این یکی از افتخارات این شرکت در دولت سیزدهم است.

داریوش محمودی با بیان اینکه در طول یک‌سال اخیر توانستیم کارهای بزرگی را در نیروگاه انجام دهیم، ادامه داد: واحدهای نیروگاه شامل واحدهای یک، ۲، سه و چهار بخار و واحد یک گازی در حال تعمیرات بود، که این تعمیرات از اواخر پاییز سال گذشته آغاز و اواخر خرداد امسال نیز به‌ اتمام رسید و قبل از پیک بار با حداکثر توان عملی به‌مدار تولید بازگشت.

وی بیان کرد: تولید برق این نیروگاه به یکهزار و ۵۰ مگاوات‌ساعت در اوج بار پیک تابستان و متوسط روزانه به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات در طول شبانه روز رسید و همچنین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروگاه، کاهش ۱۸ درصدی ضریب خروج اضطراری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است .

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: پره‌های توربین LP، به‌دلیل شکستگی در زمستان گذشته در نیروگاه تعویض شد که این عملیات در حجم وسیع، برای نخستین بار در کارگاه و محیط نیروگاه بندرعباس محقق شد و همچنین بالانس و تنظیمات ثانویه برای نصب آن‌ها در شرکت صورت گرفت.

محمودی در پایان تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با مدیریت و راهبردی شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی، مدت ۲ سال است که در سطح کشور و بخصوص در استان هرمزگان، خاموشی اتفاق نیفتاده است.
نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخار و ۲ واحد گازی با ظرفیت هزار و ۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *