آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نماینده مردم تهران در مجلس:

قالیباف ثابت کند که در عزل و نصب‌های مدیران کشوری دخالتی ندارد

نماینده مردم تهران در مورد اظهارات رئیس مجلس مبنی بر دخالت نکردن نمایندگان در عزل و نصب مدیران دولتی گفت: قالیباف باید این کار را انجام دهد و ثابت کند که در عزل و نصب ها، انتخابات و مسائل داخلی مجلس دخالتی ندارد.

بازخبر/بیژن نوباوه در مورد اظهارات رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران دولتی گفت: خود قالیباف باید این کار را انجام دهد و ثابت کند که در عزل و نصب های کشور و انتخابات دخالتی ندارد و مسائل انتخابات داخلی مجلس را مدیریت نمی کند؛ اگر اینها را اثبات کرد شما باور کنید که این کار را انجام نمی دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نمایندگان به صورت مستقل در عزل و نصب ها دخالت نمی کنند، اظهار داشت: اگر نماینده‌ای در عزل و نصب دخالت آشکار کند خلاف قانون، عرف و اخلاق است اما اینکه بدون نظر نمایندگان هر اقدامی در حوزه انتخابیه نمایندگان انجام شود هم پسندیده نیست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس مشورت کردن مدیران دولتی با نمایندگان مجلس را به نفع کشور عنوان کرد و گفت: اصل صریح قانون می گوید که نماینده نباید در عزل و نصب ها دخالت کند ، اما باید مکانیزم منطقی برای این موضوع تعریف شود و نحوه تعامل مسئولان منطقه با نماینده به نوعی مشخص شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته – ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است. با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *