آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

کمبود مرغ گرم در بازار هرمزگان مردم را نگران کرده است

بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که عرضه مرغ در بازار هرمزگان با کمبود مواجه شده است.

بازخبر/ بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که عرضه مرغ در بازار هرمزگان با کمبود مواجه شده است.

امروز دوشنبه 26 تیرماه 1402 بررسی میدانی خبرنگار بازخبر از سطح شهر بندرعباس حاکی از آن است که قیمت دیروز مرغ در  برخی از مغازه‌های سطح شهر کیلویی 91 تا 92 هزار تومان متغیر است و ویترین اکثر مرغ‌فروشی‌ها هم خالی از مرغ است.

وزارت جهاد کشاورزی در اوایل اردیبهشت سال‌جاری قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۷۳ هزارتومان اعلام کرد. براساس اعلام این وزارتخانه، قرار بود قیمت مصوب در صورت تثبیت قیمت جهانی نهاده تا پایان فروردین سال آینده ثابت بماند.

 

سیاست‌های اشتباه عامل کمبود مرغ

سیاست‌های اشتباه در ماه‌های قبل، دلیل کمبود کنونی مرغ در بازار است.

برخی از مرغداران هرمزگانی ،کاهش جوجه ریزی در ماه های گذشته را علت کمبود کنونی مرغ در بازار دانسته و می افزاید: کاهش جوجه ریزی به دلیل عدم صرف اقتصادی حالا تبعات خود را در بازار نشان داده است.

در سال ۱۴۰۱ نیز قیمت مرغ به‌طور متوسط از ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان در فروردین‌ماه آغاز و درنهایت با رشد بیش از ۱۰۰ درصد به نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید اما به دلیل گرانی نهاده ها مرغداران باز هم تولید را مقرون به صرفه نمی دانستند تا اینکه قیمت به ۶۳ هزار تومان و در نهایت در سال ۱۴۰۲ به ۷۳ هزار تومان رسید اما ظاهرا این افزایش قیمت هم نتوانسته در بازار تعادل ایجاد کند!

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *