آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

طرح‌های پیشران اقتصادی در هرمزگان تسهیلات و کمک‌های فنی اعتباری دریافت می‌کنند

استاندار هرمزگان با تاکید بر حمایت از طرح‌های اقتصادی پیشران در سطح استان گفت: طرح‌های پیشران اقتصادی تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های فنی اعتباری دریافت می‌کنند.

بازخبر/مهدی دوستی روز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: سال‌جاری عدد قابل توجهی تسهیلات با نرخ سود اندک برای طرح‌های اقتصادی درنظر گرفته شده و بر همین مبنا باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران طرح‌هایی که به آن‌ها می‌رسد را سریع‌تر آماده کنند.

وی بیان کرد: امسال حدود ۱۰ همت تسهیلات با نرخ سود پایین داریم علاوه بر این قرار است درآمد مازاد هم در قالب تسهیلات در اختیار استان قرار بگیرد،؛بنابراین باید طرح‌های اصلی و پیشران در حوزه‌های مختلف مشخص شود.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران تعدادی محدود طرح پیشران مشخص کنند که از اکنون بتوانیم برای تسهیلات و کمک‌های فنی اعتباری برنامه ریزی کنیم، این طرح‌ها باید در راستای رشد اقتصادی استان باشند و بتوانند در حوزه اشتغال زایی اثر مثبت بگذارند.
وی با اشاره به نقش ملی هرمزگان تصریح کرد: بعضی از مسائل کلانی که در نشست های شورای برنامه ریزی مطرح می‌شود باید در اولویت تمام دستگاه‌های استانی باشند،؛ یکی از این موارد پسکرانه ۲ذهزار و ۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی است که چند هزار نفر می‌توانند مشغول به کار شوند و تاثیر بسزایی در حوزه اقتصاد و سیاست بین المللی و همکاری با کشورهای همسایه خواهد شد.
دوستی گفت: تلاش‌ها در خصوص فعال شدن پسکرانه بندرشهید رجایی یک نمونه از مصادیق تبدیل سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی است که باید به صورت ویژه در این حوزه کار شود.
وی ادامه داد: بندر شهید رجایی نقشی کاملا ملی دارد و در خصوص رقابت با بنادر سایر کشورها طرح توسعه بندر شهید رجایی اولویت خاص دارد.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: یک اختلاف نظر بین فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که ضروری است در نشست های مشترک این مساله بررسی و نتیجه آن به معاونت‌های عمرانی و اقتصادی ارسال شود.

دوستی ادامه داد: اگر طرح معطلی در سطح استان وجود دارد باید به کارگروه زیربنایی ارجاع شود تا در خصوص آن طرح تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.
گفتنی است در این نشست طرح سند پیشرفت شهرستان سیریک و طرح توسعه اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پسکرانه بندر شهید رجایی بررسی شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *