آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
هواشناسی قشم:

ناپایداری های دریایی در استان هرمزگان تا پایان هفته تداوم دارد

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی ناپایداری‌های دریایی به تناوب تا پایان هفته جاری در مناطق دریایی استان هرمزگان با شدت و ضعف تداوم خواهد داشت.

بازخبر/محمد کاملی دیرستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: تا پایان هفته جاری با تاثیر و تداوم سامانه فصلی، در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعات ابتدایی صبح امروز، در مناطق ساحلی مه رقیق صبحگاهی، ابرناکی و در طول روز غبارمحلی پیش‌بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در روز جاری دریای عمان، تنگه هرمز و نقاطی از شرق خلیج فارس با افزایش باد جنوب شرقی متلاطم خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در دریای عمان و تنگه هرمز بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا بیش از ۱.۵ متر پیش بینی می شود؛ از این رو توصیه می شود، شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی در مناطق یاد شده خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌ شود، گفت: احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی به تناوب در هفته جاری تداوم خواهد داشت، اظهار کرد: از لحاظ دمایی افزایش نسبی دما (یک تا سه درجه سلسیوس) در استان مورد انتظار است.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۲ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۳۳ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *