آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

۶ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو تا پایان سال در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هکتار مزرعه میگو در این استان در حال احداث است، گفت: از این میزان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بازخبر/مسعود بارانی عصر جمعه ضمن بیان اینکه طبق دستور استاندار باید بخش قابل توجهی از طرح‌های پیشران در دومین سفر رییس جمهور به هرمزگان به بهره‌برداری برسد، افزود: بهره‌برداری از طرح‌‎های پرورش میگو یکی از این طرح‌های تحول‌آفرین است.

وی با اشاره به تصویب مجوز ایجاد و راه‌اندازی سه مرکز تقویت ذخایر آبزیان در جاسک، قشم و بندرلنگه در نخستین سفر رییس جمهور ادامه داد: برق‌دار کردن مزارع پرورش میگو یکی از این نمونه طرح‌های شیلاتی است که در سفر رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان؛ تاکنون ۶ سایت پرورش میگو با مساحت پنج هزار هکتار برق‌دار شده و تا پایان امسال نیز هشت هزار هکتار دیگر برق‌دار می‌شود.

بارانی خاطرنشان کرد: از ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در استان با ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار میلیون قطعه بچه میگو تاکنون ۱۱ هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

استان هرمزگان با برداشت سالیانه افزون بر ۳۱۵ هزار تُن انواع آبزیان و بیش از ۳۵ هزار نفر صیاد، رتبه نخست صید و صیادی در کشور را دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *